Deurwaarder helpt mij (opdrachtgever) niet

Bluex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder helpt mij (opdrachtgever) niet

#1 , 23 mar 2020 17:54

Heel kort uitgelegd:

Ik (verhuurder) moet van de betrokkene (huurder) 5000€ ontvangen - dit is bevestigd door de vrederechter.
Ik betaal 350€ dossierkosten bij de deurwaarder om dit bedrag van de betrokkene te innen. Op welke manier dan ook.

Huurder is al lang vertrokken van dit adres.

Deurwaarder vraagt mij om ;

1. Het nieuwe adres van de betrokkene te vinden? Want 'zonder adres kunnen zij niets beginnen'.
2. Te weten te komen of ze al werkt en hoeveel inkomen zij heeft?

Is dit niet de job van de deurwaarder? Ik ben toch geen detectief en ik heb al ambras met betrokkene, wij hebben geen contact met elkaar. Dus gaat zij mij niet vertellen wat ik wil weten.
Deurwaarder bedreigt met dossier te sluiten.
Heb ik dan voor niets dossiergeld betaald?

Alvast bedankt voor uw hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15931
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2020 19:04

Sorry hoor maar opzoekingswerk is niet voor de deurwaarder, hij moet enkel rijksregister nazien, en meer niet, dit is u werk dat u hem zegt daar woont hij !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38629

#3 , 24 mar 2020 17:34

GDW kan wel in het Rijksregister en andere databanken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12886

#4 , 24 mar 2020 17:45

Ik ga ervan uit dat de domicilie nog steeds op het adres staat, maar dat huurder vertrokken is naar een onbekend adres?

In dat geval gaat de deurwaarder u enkel meer kosten opleveren. Zonder info kan hij niet verder, maar u moet hem wel betalen.

Franciscus
Berichten: 38629

#5 , 24 mar 2020 18:21

Werkt uw huurder?

Bluex
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 mar 2020 15:47

@leenW domicilie is midden februari geschrapt dankzij wijkagent als 'leegstaand pand' dus haar adres is hier niet meer. Wij weten dus niet waar ze nu verblijft en ik moet dat volgens de deurwaarder uitzoeken?

@Franciscus ook geen idee, ik heb dus geen informatie. Ik snap ook niet waarom ik dit moet uitzoeken volgens de deurwaarder?

LeenW
Berichten: 12886

#7 , 25 mar 2020 15:55

@leenW domicilie is midden februari geschrapt dankzij wijkagent als 'leegstaand pand' dus haar adres is hier niet meer. Wij weten dus niet waar ze nu verblijft en ik moet dat volgens de deurwaarder uitzoeken?
Zoals hierboven gezegd, de deurwaarder kan enkel het rijksregister nakijken. Als er geen nieuw gekend adres is, kan hij niet veel meer doen. Hij is geen privé-detective.

Franciscus
Berichten: 38629

#8 , 11 apr 2020 11:48

Als er nog brieven komen van bepaalde organisatie kan u daarmee dikwijls aan de slag.

Terug naar “Huren”