Vonnis vredegerecht

drummermarc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis vredegerecht

#1 , 23 mar 2020 14:25

Ik ben eisende partij tegen verweerder X , en het vonnis is uitgesproken op 4 maart 2020 .
het vonnis geld als volgt : "De vrederechter verklaart de vordering ontvankelijk en gegrond
De vrederechter zegt vooreerst voor recht dat de tussen partijen afgesloten koopovereenkomst van 26 september 2019 ontbonden word verklaard in het nadeel van verwerende partij.
Veroordeelt verder verwerende partij om aan eisende partij terug te betalen het bedrag van zeshonderd dertig euro (630) vermeerderd met de wettelijke rente vanaf 1 oktober 2019 tot de dag van dagvaarding zijnde 13 januari 2020 en van af meer de gerechtelijke rente tot datum volledige betaling.
De vrederechter veroordeelt de verwerende partij tot de betaling van de proceskosten van de eisende partij , de proceskosten bedragen , dagvaarding 183,37 euro
Zegt dat onderhavig vonnis uitvoerbaar is bij voorraad niettegenstaande de aanwending van een rechtsmiddel en zonder borgstelling ; zegt dat er geen redenen zijn om de mogelijkheid tot kantonnement uit te sluiten . NU IS DE VRAAG / Via de deurwaarder kost mij dat terug 500 euro , om het origineel vonnis bij de rechtbank op te vragen en daarna het vonnis uit te voeren , uiteraard PROBEREN we dat te recupereren bij de verweerder
Aangezien de verweerder mijn bankrekeningnummer niet heeft is het wel moeilijk om mijn geld terug gestort te krijgen !!!
WAT STAAT MIJ TE DOEN ? EN WAT ALS HIJ NIET BETAALD ?
Bedankt bij voorbaat
drummermarc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 mar 2020 14:49

u kan altijd de tegenpartij via aangetekend schrijven een kopie bezorgen van het vonnis en vragen om het geld binnen 14 dagen te betalen

zo niet laat u het vonnis betekenen via de deurwaarder wat inderdaad een redelijke meerkost zal zijn voor de tegenpartij, deurwaarder zal dan het bedrag overmaken aan u

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”