GSM zoek na reparatie

ishigamy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GSM zoek na reparatie

#1 , 20 mar 2020 21:28

Hallo allemaal,

In Februari heb ik mijn 3 week oude telefoon (aankoopwaarde: 315 EUR) laten vallen, met een gebarsten scherm tot gevolg.
Ik heb deze van belgie opgestuurd naar een reparatieshop in nederland.

Op 12 maart kreeg ik de boodschap dat de telefoon gerepareerd was en ik ben dan ook onmiddelijk tot betaling (229 euro) overgegaan.
De winkel stuurde dezelfde dag nog een pakje mijn richting. Dit pakje is echter nooit toegekomen.

Na onderzoek bij PostNL blijkt het pakje zoek te zijn. De reparateur heeft mij al laten weten dat ik de 'waarde' van mijn gsm terug ga krijgen via verzekering. Maar ik vraag me af wat precies mijn rechten/hun plichten in dit geval zijn. Heb ik de mogelijkheid om mijn geld van de reparatie terug te krijgen bovenop de 'waarde' van mijn gsm?

Alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 20 mar 2020 21:36

Nederlands recht zal van toepassing zijn, maar mijn eerste gedacht is dat ze de herstelling uitgevoerd hebben, dus kunt u dat geld niet terugeisen.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 20 mar 2020 21:53

Maar zijn wel verantwoordelijk voor transport/
kent U het emeinummer en zo
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... lIPbUxXv2h
U kan aangifte bij politie doen in samenspraak met de NL reparatiedienst.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 21 mar 2020 12:59

Wat denk je zelf? t Is hun fout niet dat je je scherm brak. Je krijgt een nieuwe GSM zonder dat ze r moeilijk over deden. Je hebt dus wat je had mocht het pakketje wel aangekomen zijn.

Terug naar “Andere”