Aannemer komt de werken niet uitvoeren

jsurinx
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Aannemer komt de werken niet uitvoeren

#1 , 12 feb 2020 07:50

Begin oktober 2019 heb ik de offerte voor elektriciteitswerken ter renovatie getekend en waar hij beloofd dat als ik de offerte teken hij de werken zal plannen en starten op 20 nov 2019. Ondertussen heb ik reeds 75 % ( 4400 euro) van het bedrag van de werken reeds betaald voor de aanvang van de werken zoals aangegeven in de offerte.
Je kan het al raden, geen start van de werken op 20 nov 2019. uitgesteld naar 2 dec 2019, weer niets. Uitgesteld naar 13 jan 2020. Je raad het al weer verschillende smoesjes en geen start van de werken.
Nieuwe planning gevraagd. Installateur heeft hartklachten en mag niet werken. Eind januari 2020 heb ik hem ondertussen een mail gestuurd waarin ik vraag om de werken te starten binnen een termijn van vier weken. Hij heeft gestuurd dat hij nog twee weken out is (14 feb 2020) en dan een nieuwe planning zal doorsturen.
Op 8 Feb2020 ontvang ik een mail dat hij nog wacht op het antwoord van twee klanten voordat hij de planning kan opmaken. Hij beloofd om op 10 feb 2020 de planning door te geven. Vandaag 12 Feb niets ontvangen. In de offerte staat niets wanneer de werken beëindigd dienen te worden dus kan ik me alleen baseren op een "redelijke termijn". Wat kan ik nog doen ? Hoe kan ik het contract beëindigen en mijn geld terug vorderen ? Kan hij zijn hartklachten blijven inroepen als overmacht tot het einde der tijden? Ik zit volledig vast zolang de elektriciteitswerken niet uitgevoerd worden.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2020 08:31

Een aangetekende brief schrijven en hem in gebreke stellen, en een datum opgeven wanneer hij moet starten bv 14 dagen zo niet je het contract gaat verbreken.

Spijtig dat je zo een groot voorschot gegeven hebt.

normaal had je best overeen gekomen bij de start s'morgens vroeg een bank cheque en bij voltooiing de rest.

Dan komen ze wat sneller .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jsurinx
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2020 09:00

En als hij dan niet komt opdagen binnen die termijn moet ik dan naar de rechtbank voor het verbreken van het contract en hoe krijg ik mijn geld terug?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 feb 2020 10:10

Als je naar rechter moet zal de rechter dit in het vonnis schrijven.

En als het een lepe vos is kan dit maanden duren.

Het beste is hem in gebreke stellen aangetekend, en dan zal hij wel komen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 feb 2020 16:07

Stel in die aangetekende brief een einddatum vast. Stel ook een boete in. Per dag te laat NA die einddatum zal hij een boete van xx € moeten betalen

Terug naar “Aanneming”