Probleem met energieleverancier

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

Probleem met energieleverancier

#1 , 10 feb 2020 12:30

In November vond ik een leuke promo op mijnenergie.be, voor mijn gebruik was er een korting aangeboden van +-€300. Zo zou 500m3 aardgas en 1000kwh electriciteit €350 kosten voor een jaar ipv €684.

Nu zie ik mijn eerste factuur en het lijkt erop dat de leveracier €57 per maand vraagt ofwel €684 voor het jaar. De korting zit er niet in. Op het contract zelf zie ik de promocode.

De leverancier werkt zonder telefoon of helpdesk. Ze beantwoorden de vragen wel online.

Een week geleden stuurde ik een ticket en 2 dagen later kreeg ik een bevestiging dat het werd ontvangen. Sindsdien gebeurt er niks.

Normaal gezien wordt de eerste factuur van €57 morhen van de rekening afgeschreven. Zou ik die opdracht annuleren?

Of?

Advies is welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 feb 2020 12:47

op het moment is het enige dat u kan afwachten welk bedrag er afgaat van u rekening

reageert de leverancier niet kan u hen altijd aangetekend ingebreke stellen

komt daar ook geen antwoord op is het beste dat u kan doen de ombudsman voor energie contacteren

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2020 14:39

jouw maandelijks bedrag wordt bepaald aan de hand van jouw historische verbruiken of geschatte historische verbruiken. Het is heel normaal dat ze in dit bedrag geen rekening houden met de promo. Soms zijn er voorwaarden aan zo'n promo (bijvoorbeeld minstens 12 maand klant blijven). Meestal wordt de promo dus maar verrekend bij een jaarafrekening. Je kan steeds zelf de maandelijkse voorschotbedragen aanpassen (omhoog of omlaag) tot aan een bepaald maandelijks minimum.

Reclame

Terug naar “Andere”