Door rood licht

Johan23
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Door rood licht

#1 , 23 jan 2020 16:40

Hallo iedereen,

Een maat van me heeft onlangs door het rode licht gereden en de politie heeft een proces verbaal gestuurd met een ommiddelijke inning van 174 EUR. De wagen waarmee hij reed is niet van hem, dus heeft de eigenaar van de wagen heeft hem als bestuurder aangegeven en de bestuurder heeft nog geen 2 jaar zijn rijbewijs. Krijgt hij alsnog ook een ommiddelijke inning in de bus? Want iemand zei me zodra je een ommiddelijke inning toegestuurd krijgt kunnen ze dit nier veranderen.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 jan 2020 16:58

betalen en dan is daar de kous normaal mee af

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 jan 2020 17:00

Een maat van me heeft onlangs door het rode licht gereden en de politie heeft een proces verbaal gestuurd met een ommiddelijke inning van 174 EUR. De wagen waarmee hij reed is niet van hem, dus heeft de eigenaar van de wagen heeft hem als bestuurder aangegeven en de bestuurder heeft nog geen 2 jaar zijn rijbewijs. Krijgt hij alsnog ook een ommiddelijke inning in de bus? Want iemand zei me zodra je een ommiddelijke inning toegestuurd krijgt kunnen ze dit nier veranderen.
Normaal zal hij geen onmiddellijke inning krijgen.
Enkel PV.
En nadien dagvaarding voor de politierechtbank.


Mocht er een onmiddellijke inning komen: best ASAP betalen
Al de rest gaat duurder uitvallen ...
Parket heeft 30 dagen om een onmiddellijke inning in te trekken en te beslissen te dagvaarden.

Reclame

Johan23
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jan 2020 17:27

Er is een misverstand, Heb net gehoord dat die maat van mij die dag niet met de auto heeft gereden maar zijn broer, nu heeft de eigenaar van de wagen hem als bestuurder aangegeven terwijl het zijn broer was. Wat kan hij nu doen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 23 jan 2020 17:41

Van zodra hij post krijgt van Parket, aangeven dat niet hij de bestuurder was, maar zijn broer ...

Ze gaan daar wel eens lachen, want lijkt intussen wel op een carousselletje om aan vervolging te ontsnappen ...

Johan23
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jan 2020 18:07

Inderdaad 😂. Hoelang duurt het voor je een dagvaarding ontvangt?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 23 jan 2020 18:35

Inderdaad 😂. Hoelang duurt het voor je een dagvaarding ontvangt?
Kan erg lang duren
Maanden, jaar ... is "niet abnormaal"

Beste indicatie is dat er enkel een PV komt, en langere tijd niks anders ...

Franciscus
Berichten: 38603

#8 , 20 feb 2020 22:30

En dan zal parket iedereen vervolgen eigenaar - de zo gezegde bestuurder I en de zo gezegde bestuurder II

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”