Schadevergoeding ivm gewapende overval

GittaCF
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding ivm gewapende overval

#1 , 23 jan 2020 13:21

Goedemiddag,

Ik plaats hier even mijn vraag (waarvoor het redelijk kort dag is) om een beetje een beeld te kunnen vormen van hoe/wat.

Achtergrond:
In september 2019 ben ik op klaarlichte dag in de zaak van mijn partner overvallen geweest door 3 kerels. (1 met een groot mes, 1 met een vuurwapen dat achteraf een BB Gun bleek te zijn.)
Zij hebben afgewacht tot ze alleen waren in de winkel en eisten dan de inhoud van de kassa op.
Nu was ik op die moment 24 weken zwanger (wat dus wil zeggen dat we sinds 2 weken een kleintje hebben.)
Op de dag dat ik bevallen ben heb ik een aangetekende zending gemist dat de zaak voor onderzoeksrechter kwam ivm het verdere verloop. Tegen dat ik de zending opgehaald had, was dat dus ook al een week voorbij.
Nu krijg ik gisteren weer een brief dat de effectieve voorkomst van de zaak morgen om 9u00 gebeurd. Veel te weinig tijd onder de omstandigheden om langs te kunnen gaan bij een advocaat in ons geval.

Natuurlijk heb ik mezelf burgelijke partij gesteld.
Dus nu mijn vraag;
- Buiten de werkelijk geleden verliezen (gestolen geld + medische kosten check up baby), wat is een correct/standaard bedrag voor morele schadevergoeding?

Al bij al valt mijn trauma nog mee, ik merk enkel dat ik veel meer op mijn hoede ben met bepaalde types nu dan voorheen. Heeft dit invloed op de morele schadevergoeding?

Alvast bedankt voor jullie inzichten!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 feb 2020 13:57

Lees het nu pas.
U hebt recht op morele - psychische en alle andere vormen van schadevergoeding.
Had u geen advocaat. Alleen gaan is niet zo makkelijk?
Bent u na de feiten niet gecontacteerd door de dienst slachtofferonthaal of zorg van uw lokale politiezone?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”