Lastige situatie domicilie/ID

FG1546
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Lastige situatie domicilie/ID

#1 , 19 jan 2020 18:29

Ik zal even de situatie schetsen.

Ik ben momenteel student in Gent en woon daar op kot (waar ik geen domicilie mag plaatsen) met een contract dat loopt tot september. Nu is het zo dat mijn moeder een paar maanden geleden heeft besloten om definitief in te trekken bij haar vriend waardoor de huur van het huis waar zij en ik oorspronkelijk gedomicilieerd stonden is stopgezet.

Nu komt het struikelblok in dit verhaal. Haar vriend krijgt een invaliditeitsuitkering en ze weigert om haarzelf bij hem te laten domiciliëren omdat dit blijkbaar zou zorgen voor een enorme vermindering van het bedrag dat hij maandelijks krijgt. Kort gezegd ze pleegt domiciliefraude.

Nu komt daarbij dat mijn identiteitskaart net is verlopen en ik nu dus met een zeer groot probleem zit. Ik kan hem niet laten verlengen want ik heb geen officieel adres meer en ik ben als student ook niet solvabel genoeg om een extra studio ergens te huren puur zodat ik er mijn domicilie kan zetten.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Even terzijde, ik ben het totaal niet eens met hoe mijn moeder dit aanpakt. Het is anderzijds ook niet mijn bedoeling om een familieruzie te veroorzaken.

Als er onduidelijkheden zijn dan beantwoord ik uw vragen gerust. Het is volgens mij een vrij unieke situatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 19 jan 2020 18:39

Ambetante situatie. Wat uw moeder doet, is in elk geval uw probleem niet.