Problemen poetshulp met dienstencheques partena slecht geleverde diensten

Nicowv
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Problemen poetshulp met dienstencheques partena slecht geleverde diensten

#1 , 13 jan 2020 09:22

Goeiemorgend,

Begin dit jaar waren wij begonnen met een poetshulp bij Partena betaald met dienstencheques , de eerste x dat ze er was liep het al volledig fout , ipv te kuisen was bijna de hele woning gereorganiseerd 🤦‍♂️ , na dit te bespreken met de huishoudhulp dat we dit niet willen maar dat er enkel gekuist moet worden niet meer of niet minder ging het een tijdje goed maar dan op een gegeven moment begon het steeds slechter en slechter te gaan , we hebben dan Partena meerdere malen verwittigd telefonisch en via mail dat we niet tevreden waren dat het huis soms er slechter voorkwam dan voor het kuisen ( zoolafdrukken op de vloeren , spiegels en ramen vol strepen en gewoon een vuile vloer ‘a het kuisen 😱)
Partena ging er iets aan doen , een poetscoach meesturen ,maar het ging van kwaad naar erger de laatste malen en hebben dan gebeld dat ze niet meer hoefde te komen en dat we niet akkoord waren met de verrichte prestaties. We hadden bewijzen op foto’s verscheidene keren gestuurd , we moesten bijna 2u opkuisen iedete keer nadat ze geweest was (opnieuw dwijlen enzi)

Nu denk ik dat niemand wilt betalen voor ezn dienst die niet goed of zelfs slecht wordt uitgevoerd maar dat is volgens Partena hun probleem niet en zodoende wou ik de laatste 5x waar het echt de spuigaten bij uitliep niet betalen.

Nu na meerdere contacten via tel en mail krijgen we opeens een zoveelste aanmzning via mail op een mailadres dat we eigenlijk nooit gebruiken en nu toevallig na maanden eens opendoen en vinden er een mail van een incasso in terug. Met ipv de 310euro te betalen een rekening van 950euro voor slecht gepresteerde diensten.

Een mailadres dat niet werd gebruikt voor enige mailing tussen Partena en ons, dzar kregen wij die invorderingen op met de nodige boetes 😡

Heeft hier iemand een idee wat je juridisch kunt doen aan herhaaldelijk slecht geleverde diensten ? Partena wil er niks van tussenkomst weten ...

En opeens een hoop mailings die naar boven komen op een ongebruikt adres terwijl al ons wederzijds mailverkeer via ander mailadres gebeurde. Bij laatste telefonisch en mailcontact wou Partena niet eens een mail terugsturen met uitleg en motivatie van hun beslissing ...




Kan men dit aanvechten ?

Alvast bedankt

Mvg Nicolai

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 13 jan 2020 09:43

krijgen we opeens een zoveelste aanmzning via mail op een mailadres dat we eigenlijk nooit gebruiken en nu toevallig na maanden eens opendoen en vinden er een mail van een incasso in terug
Dit mailadres zal je dan toch aan de dienstencheque organisatie gegeven hebben, ze kunnen dit immers niet uit hun duim zuigen.

Heb je de dienst opgezegd (aangetekend)? Zomaar stoppen met betalen is nooit een goed idee.

P.

Nicowv
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2020 11:01

Heb dit telefonisch en via mail opgezegd en ook gezegd dat we niet tevreden waren en we nu al maanden bezig waren om een oplossing te zoeken maar dat partena in gebreke blijft ... ale lijkt me logisch dat als je iemand betaald oo een dienst uit te voeren (kuisen hier) het niet de bedoeling is om het huis vuiler achter te laten dan ervoor en dan nog eens alles te moeten betalen ? Als ik mijn werk niet naar behoren doet dan moet mijn baas naar zijn klant ook compenseren ,
Als je gaat eten op resto en het eten is ronduit slecht dab verwacht je toch ook enige tegemoedkoming ? Maar nee bij partena niet prestatie is gedaan maakt niet uit hoe slecht ...
En ja dat mail adres is vroeger doorgegeven geweest maar nadien is mijn mail doorgegeven dat alle correspondentie daar via moest gebeuren 🤷‍♂️

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 13 jan 2020 11:08

Nog maar eens, van wanneer dateert die aangetekende opzeg nu ook weer ? :evil:

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 13 jan 2020 11:17

Als je op resto uw maaltijd opeet, en dan gaat klagen dat het 'niet lekker' was. Moet je ook betalen.
Bij u heeft ze gekuist, je had haar moeten naar huis sturen. Maar je laat haar de uren doen (nog erger, ze mag terugkomen) ,en zegt daarna dat het niet goed is. Dus betalen.

Tzou gemakkelijk zijn anders

Nicowv
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 jan 2020 11:35

Euhm ik kan pas zeggen als het niet goed is nadat het gekuist is , dit hebben we meermaals gedaan en op vraag van Partena hebben we nog even volgehouden want ze gingen haar ervoor aanspreken en extra begeleiden. Nadat dit meermaals toch foutgelopen is hebben wij de samenwerking stopgezet.

Partena heeft ook bevestigd dat de diensten werden stopgezet op onze vraag en stemden hier mee toe dit was telefonisch bevestigd en via mail door hun.

En zal dan aan mij liggen maar de resto’s waar ik ga eten en als het niet goed is en dit kunnen bewijzen die hebben altijd gecompenseert , mijn eigen ouders hebben een resto en die doen dit ook 🤷‍♂️ , klantentevredenheid zou wat hoger in het vaandel gedragen moeten worden.

Ik versta niet na meerdere klachten en kansen te geven dat dat als normaal wordt bezien dat je voor een slechte dienst toch moet betalen of niet ergens gecompenseerd wordt ookal zijn de bewijzen er. Maar zal dan aan mij liggen zeker 🤷‍♂️

Nicowv
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jan 2020 11:36

Nog maar eens, van wanneer dateert die aangetekende opzeg nu ook weer ? :evil:
Sorry niet aangetekend maar wel bevestigd door partena in mail

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 jan 2020 11:42

u heeft dus de dienst niet aangetekend opgezegd ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12816

#9 , 13 jan 2020 11:50

Een "slecht" kuisende poetsvrouw is natuurlijk moeilijker aan te tonen dan een slecht werkende auto.

Ik meen verder ook op te maken uit uw tekst dat de enige resultaatverbintenis is dat ze 3 uur komt poetsen. U kunt het goed of slecht vinden, maar als ze daar effectief 3 uur heeft staan poetsen, heeft ze voldaan aan haar verplichtingen.

CityBird
Berichten: 792

#10 , 13 jan 2020 12:19

dat dat als normaal wordt bezien dat je voor een slechte dienst toch moet betalen of niet ergens gecompenseerd wordt ookal zijn de bewijzen er. Maar zal dan aan mij liggen zeker.
Heb zelf in het buitenland gewoond en in landen met een servicecultuur is dat inderdaad zoals jij zegt. Ook een rechter zal daar in het algemeen een uitspraak doen met dat in het achterhoofd. In België liggen resultaatsverbindingen echter heel wat moeilijker, wat uiteraard voor een onderneming een luxepositie is.

puttemanp
Berichten: 613

#11 , 13 jan 2020 13:26

De dienstencheque organisatie heeft het loon van de poetsvrouw betaald, jij moet de organisatie betalen, punt.

Als jij als werknemer je werk niet goed doet, wordt je ook betaald (ook al bak je er niets van) tot je je opzeg krijgt.

Dus: aangetekend opzeggen, en de gepresteerde uren (goed of slecht) betalen.

P.

Terug naar “Andere”