Huurcontract verbreken zonder beide handtekeningen.

Darox93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurcontract verbreken zonder beide handtekeningen.

#1 , 06 jan 2020 18:19

Beste,

Ik had een vraag betreffende het verbreken van een huurcontract.
Mijn nieuwe vriendin wilt binnenkort bij me komen inwonen (koopappartement), echter heeft ze nog een huurcontract lopen in haar huidige appartement.

Dit huurcontract heeft ze in het najaar 2018 getekend, samen met haar ex-vriend.
Mijn vriendin heeft de Poolse nationaliteit maar bezit een Belgisch verblijfsvergunning.
Na de breuk van hun relatie is deze ex-vriend naar zijn moeder in het Buitenland verhuisd.

Vandaag ben ik met haar naar de RZK geweest, echter vertelden ze daar dat ze de handtekeningen van zowel haar als van haar ex-vriend nodig hebben om het huurcontract te kunnen verbreken.

Ook gelijk deze formulieren laten uitprinten die hij dan zou moeten tekenen, en tevens die van de uitbetaling van de huurwaarborg, die zou hij ook moeten tekenen.
Hierna hebben we getracht contact met de ex-vriend op te nemen, deze neemt niet op en laat niks van zich horen.

Is er een mogelijkheid om deze contractbreuk alsnog te kunnen realiseren, zonder dat de ex-vriend zou hoeven te tekenen?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 07 jan 2020 09:41

Vrederechter
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Huren”