Adres achterhalen

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Adres achterhalen

#1 , 05 jan 2020 18:58

Ik wil bij de vrederechter een procedure starten tegen mijn huurder (hij is vertrokken zonder de plaatsbeschrijving te ondertekenen en weigert mee te werken).
Het probleem is dat ik zijn nieuwe adres niet ken. Wat is de beste manier om dat te achterhalen? Kan ik dat navragen bij de gemeente of bij de politie? Is het legaal om aan zijn vrienden / familie te vragen waar hij nu woont of zou dat een schending van privacy zijn?
Hij heeft zijn nieuwe adres alvast niet doorgegeven aan de gemeente hier, want ik heb zelf moeten aangeven dat zijn domicilie is veranderd.

Ik weet dat ik naar een deurwaarder zou kunnen stappen, maar de kosten daarvan wegen niet op tegen het geld dat ik van de huurder zou moeten terugkrijgen.

Een bijkomende vraag:
Hij heeft onterecht een aantal spullen van mij meegenomen. Hij beweert dat hij ze zal terugbrengen, maar heeft na twee maanden nog altijd geen concrete datum afgesproken (hij reageert steeds naast de kwestie als ik het probeer). Is het eventueel een idee om dat als diefstal aan te geven bij de politie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 05 jan 2020 19:17

Hebt u hem al aangetekend aangeschreven op het laatste adres dat u officieel van hem heeft?

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2020 19:27

Het laatste adres is het adres van het huurcontract (en dat is waar ik nu zelf woon).

Reclame

CityBird
Berichten: 792

#4 , 05 jan 2020 19:32

Wat is de beste manier om dat te achterhalen?
Heeft die persoon een stabiel inkomen?

CityBird
Berichten: 792

#5 , 05 jan 2020 19:34

Het laatste adres is het adres van het huurcontract (en dat is waar ik nu zelf woon).
Jij woont dus reeds op een plaats waar nog een plaatsbeschrijving moet gemaakt worden?

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jan 2020 19:42

Wat is de beste manier om dat te achterhalen?
Heeft die persoon een stabiel inkomen?
Voor zover ik weet wel. Hij werkt als zelfstandige. Op welke manier is dit relevant?
Jij woont dus reeds op een plaats waar nog een plaatsbeschrijving moet gemaakt worden?
Op het moment dat de huurder introk is er een plaatsbeschrijving gemaakt en die hebben we allebei ondertekend.
Op het moment dat de huurder vertrok heb ik een plaatsbeschrijving en foto's gemaakt, maar dat heeft hij niet ondertekend. We hadden een afspraak gemaakt voor de staat van bevinding, maar hij is niet komen opdagen.

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 05 jan 2020 19:44

Als hij zelfstandig is, kan u hem dan niet vinden via zijn ondernemingsnummer ?

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jan 2020 19:47

Als hij zelfstandig is, kan u hem dan niet vinden via zijn ondernemingsnummer ?
Dat heb ik net eens geprobeerd en blijkbaar staat zijn onderneming nog op mijn adres...

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 05 jan 2020 19:49

Dan kan u m.i. geldig een aangetekende brief sturen naar dit adres; uiteraard neemt u die niet in ontvangst !

En doe meteen het nodige om zijn domicilie daar te laten wegnemen.

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 05 jan 2020 20:06

En doe meteen het nodige om zijn domicilie daar te laten wegnemen.
De procedure voor ambtshalve schrapping is inderdaad al opgestart.
Dan kan u m.i. geldig een aangetekende brief sturen naar dit adres; uiteraard neemt u die niet in ontvangst !
Ook al is de gemeente er al mee bezig om zijn domicilie hier te schrappen?
En voor zover ik het begrijp, heb ik er niet zoveel aan om een brief hier te laten toekomen?
De huurder reageert via e-mail, maar weigert om mee te werken.

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 05 jan 2020 21:09

Het kan m.i. geen kwaad hem aangetekend in gebreke te stellen, op zijn laatste adres. Later kan u dat alvast niet kwalijk genomen worden; laat hem per mail weten dat die brief vertrokken is, plus de inhoud.

CityBird
Berichten: 792

#12 , 05 jan 2020 22:19

Op welke manier is dit relevant?
Ook zonder een financiële claim gaat je dit geld kosten. Als die persoon niet meewerkt zijn rechtbank en deurwaarder onvermijdelijk. Die zijn niet gratis.

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 05 jan 2020 22:53

Het is niet alleen een ambtelijke schrapping als persoon maar politie moet ook het bedrijf op dat adres schrappen.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ma#p203167

Toen een van mijn kinderen een woning had gekocht stond daar ook een firma gezien de officiële en andere brieven die ze kregen.
In eerste instantie was politie niet geneigd om iets te doen. Na een telefoontje naar die lokale politiezone schrappen bedrijf staat zelfs in het politiesysteem was het plots binnen de 10 dagen opgelost.

Blarghblargh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 06 jan 2020 20:59

Alvast bedankt voor de hulp, iedereen. Mijn plan is echter om een procedure te starten bij de vrederechter, waarvoor ik volgens mij toch zijn huidige adres nodig heb? Ik kan toch moeilijk een verzoekschrift laten opsturen naar een adres waar hij niet langer woont? Daar kan hij heel makkelijk bezwaar tegen maken. Vandaar mijn vraag hoe ik zijn adres op een legale manier kan achterhalen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 07 jan 2020 09:16

Privédetective misschien?

Terug naar “Huren”