Lidmaatschap ACV

fabiennepouillie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lidmaatschap ACV

#1 , 13 dec 2019 20:51

Mijn vader is reeds 23 jaar met pensioen en komt er nu achter dat het lidmaatschap bij ACV al die jaren is blijven doorlopen en dus ging ook jaarlijks het bedrag via domiciliëring van de rekening. Nochtans werden hem nooit maandbladen of documenten om een vakbondspremie aan te vragen toegestuurd. Kan de vakbond zomaar jarenlang het jaarlijks bedrag via domiciliëring van de rekening halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 13 dec 2019 20:54

Ja, dat is een overeenkomst die jaarlijks verlengd wordt tenzij men opzegt.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2019 21:03

Kijkt hij dan nooit zijn bankuittreksels na ?
Lidmaatschap blijft tot opzeg.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 dec 2019 23:22

mijn vrouw is 78 jaar en elke maand gaat 3,5€ nog naar de vakbond, dit is een dienst voor gepensioneerden, wij krijgen wel elke 14 dagen een blaadje, ondanks ik 30 jaar zelfstandig was waren mijn zoons en mijn vrouw die bij mij werkten alle drie lid van de vakbond, en waarom niet ! ik kreeg wel de juiste lonen en regels als eerste binnen sommige sociale secretariaten zijn meestal 2 maanden te laat en ik had ze nodig want deed zelf mijn rsz aangiften ! en zoveel moeten ze ook niet betalen want men krijgt toch steeds een syndicale premie, , .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 14 dec 2019 10:20

en zoveel moeten ze ook niet betalen want men krijgt toch steeds een syndicale premie, , .
Niet altijd; bij de overheid bv niet. Wel niet vergeten mee te delen aan de vakbond dat je op pensioen bent; dat is een lagere bijdrage. Ik ben ook nog steeds lid (wel bij een andere vakbond); ik vind dit een kwestie van solidariteit. En daar dient de vakbond toch voor?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”