Verkeerde datum huurovereenkomst

Laurac
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeerde datum huurovereenkomst

#1 , 13 dec 2019 11:30

In mijn huurovereenkomst staat dat de duur van het contract 2 jaar is en daarna 9 jaar maar er staat maar een datum van een jaar van 1 maart 2017 tot 28 februari 2018, mijn contract is nu verlengd naar 9 jaar sinds maart 2019 maar kan ik door die fout van de verhuurder zomaar vertrekken zonder 3 maanden opzeg te betalen?

Mvg,

Laurac

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Laurac
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2019 12:25

Ik heb mijn appartement al van 2016 en is sinds 1 maart 2018 stilzwijgend verlengd voor 2 jaar maar ik heb nooit een ander contract ondertekend en op mijn contract dat ik toen in 2016 ondertekende staat dat de duur van de huur 2 jaar duurt maar er staat een verkeerde datum, er staat van 1 maart 2017 tot 28 februari 2018. Kan ik dan zomaar vertrekken zonder 3 maanden opzeg te betalen door die foutieve datum?

Mvg

Laurac

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 13 dec 2019 14:44

Zomaar vertrekken is moeilijk.

Ook geeft u wèl dikwijls, maar niet overdreven veel informatie.

Toch een poging : U kan in alle gevallen vertrekken met een opzegperiode van drie maand te respecteren, en gezien uw contract meer dan drie jaar gelopen heeft zonder enige vergoeding (behoudens huurschade en dergelijke ).
Als, en alleen dan, uw huurcontract niet geregistreerd werd, kan u te allen tijde opzeggen, in principe zonder een termijn te respecteren. Maar opzeggen, dat moet u sowieso als u weg wil.

Reclame

Terug naar “Huren”