SWT gaan

M977DSM
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

SWT gaan

#1 , 13 dec 2019 10:53

Ik ben van 31 maart 1962 en heb momenteel reeds 43 jaar al gewerkt fulltime. Ik zit momenteel thuis met een burn-out en vraag mij af als ik langdurig ziek ben of deze dagen meetellen voor mijn SWT aanvraag. Ik denk niet meer dat ik nog kan werken , maar wil wel op SWT gaan op 60 jaar. Wij zitten in een overname fase en kan de druk en stress niet meer aan. Kan iemand mij hierover advies of info geven aub.
Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2019 12:00

Ik raad u aan om my pension te raadplegen en na te gaan welk uw vroegste pensioendatum is én welk bedrag u op dat ogenblik heeft opgebouwd. Indien U nu reeds 43 jaar bewijst, d.i. 43 jaar van minstens 104 dagen voltijds per jaar, voldoet u op 01.04.2022, alleszins per 01.05.2022 aan een loopbaanvoorwaarde van 45 jaar als u tot minstens 104 dagen voltijds werkt per jaar. Dagen werkloosheid en/of ziekte-uitkeringen zijn gelijkgestelde dagen. Uw rustpensioen ligt mogelijk hoger als een SWT.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”