Schenking en bejaardentehuis

Sylvie1976
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schenking en bejaardentehuis

#1 , 13 dec 2019 08:36

Mijn tante zit in een bejaardentehuis maar had haar huis in levende lijve geschonken. Wat kan of mag ik nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#2 , 13 dec 2019 10:27

En verwacht u met 1 zinnetje correcte info terug?
Wie bent u in relatie tot die dame? Aan wie heeft zij haar huis geschonken? Wat kan of mag ik doen in relatie tot wat? Wat wil u doen? Wat zijn uw intenties?
Probeer uw vraag te structureren en voldoende info te geven,
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 13 dec 2019 11:34

Zolang uw tante handelingsbekwaam is staat het haar vrij als ze geen kinderen noch echtgenoot heeft te doen met haar eigendom wat ze wil. Incluis schenken aan een vreemde.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5933
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 13 dec 2019 14:35

"Mijn tante zit in een bejaardentehuis maar had haar huis in levende lijve geschonken. Wat kan of mag ik nu doen?"

Alles wat u tot nog toe deed binnen de wettelijkheid.. In doden lijve schenken heb ik nog nooit meegemaakt.
Daarvoor moet men eerst terug verrijzen uit de doden.
Dat is nog maar één keer gebeurd (naar het schijnt).
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 13 dec 2019 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 13 dec 2019 14:40

"Mijn tante zit in een bejaardentehuis maar had haar huis in levende lijve geschonken. Wat kan of mag ik nu doen?"

Alles. In doden lijve schenken heb ik nog nooit meegemaakt.
Daarvoor moet men eerst terug verrijzen uit de doden.
Dat is nog maar één keer gebeurd (naar het schijnt).
Straks, 25 december, via reïncarnatie ? :P

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 14 dec 2019 17:21

Sylvie, ik ga er vanuit dat u dat huis geschonken hebt gekregen van uw tante. De nodige schenkingsrechten zijn betaald. In dat geval heeft uw tante niets meer te maken met dat huis en is het van u. Bij haar overlijden wijzigt er niets meer. U mag het bewonen, verhuren, … Verkopen op dit moment is af te raden.
Weet wel dat men bij u kan terechtkomen indien die tante niet in staat is om zelf de kosten van het rusthuis te betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”