Eigendom betreden zonder toestemming

Tine72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eigendom betreden zonder toestemming

#1 , 11 dec 2019 16:01

Ex partner is mijn eigendom en domicilie langs achter binnengedrongen terwijl ik afwezig was. Hij was op de hoogte dat ik niet aanwezig was. Hij is verbaal zeer agressief tegenover mij en heb angst. Hij probeert steeds discussies uit te lokken. Ik ben bang voor mijn veiligheid om hem alleen te treffen. Ik wil hem niet ontmoeten zonder dat er een derde persoon aanwezig is. Hij weet dat maar hij dit respecteert niet.

Hij heeft mij via mail laten weten dat hij ging langskomen op een bepaalde ochtend om spullen af te geven. Ik heb hem geantwoord dat ik op dat ogenblik niet aanwezig was om deze in ontvangst te nemen. Ben die ochtend extra vroeg gejaagd vertrokken om een confrontatie met hem aan de achterdeur in het donker uit het zicht van alles en iedereen te vermijden. Ik voelde me hierbij helemaal niet op mijn gemak. Tijdens mijn afwezigheid heeft hij de spullen achteraan mijn woning achtergelaten, deze plaats is enkel bereikbaar via een poort of deur.

Als ik hem laat weten via mail dat hij mij verontrust heeft door aan mijn achterdeur te staan, hoe formuleer ik dit op een correcte manier zodat indien hij dit nog doet ik de mail kan toevoegen aan een mogelijke klacht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 11 dec 2019 16:07

Die mail gaat niets bewijzen, u moet nu klacht indienen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 11 dec 2019 16:32

En andere sloten steken. Meteen!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 11 dec 2019 22:35

Ex partner is mijn eigendom en domicilie langs achter binnengedrongen terwijl ik afwezig was. Hij was op de hoogte dat ik niet aanwezig was. Hij is verbaal Tijdens mijn afwezigheid heeft hij de spullen achteraan mijn woning achtergelaten, deze plaats is enkel bereikbaar via een poort of deur.
Wat moeten we ons daarbij voorstellen :?:

Is dat een poort / deur naast de woning, of was hij effectief IN de woning :?:

Louter langs een tuinhek of zo, dus niet binnen woning;
Louter om je spullen terug te brengen, uit zicht te leggen;
Terwijl hij gezegd dat hij die spullen ging terugbrengen ... is nogal magertjes om klacht neer te leggen


Indien binnen is het wat anders ...
Heeft daar niks meer te zoeken als hij er niet meer gedomicilieerd is

Tine72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 dec 2019 10:10

Voor de duidelijkheid de spullen zijn achtergelaten op een afgesloten erf een ommuurde binnenkoer achteraan de woning. De sloten van het huis zijn vervangen. Het terugbrengen van de spullen is zijn uitleg indien ik hierover klacht neerleg ben ik degene die moeilijk doet. Die spullen worden wekelijks gewisseld en kunnen gewisseld worden op een plaats waar ik me veilig voel. Dit is tot voor kort altijd zo gebeurt.

De achterliggende reden op de spullen daar uit het zicht achter te laten is mij op te jagen en mij angstig te maken. Ik wil hem niet tegenkomen op mijn erf uit het zicht in het donker. Heb schrik van hem. Hoe maak ik hem duidelijk dat hij hiermee te ver gaat. Ik ervaar dit als emotioneel geweld.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 12 dec 2019 17:14

Simpelste oplossing is dat u ophoudt met wekelijks spullen uitwisselen .
En zet een (ander) slot op toegang tot ommuurde binnenkoer.

U hebt schrik van hem, ervaart het als emotioneel geweld, maar gaat met die persoon wél wekelijks spullen uitwisselen ...
Mogen we dat ronduit bizar vinden ?

Terug naar “Echtscheiding”