nieuwe haag buren

Muffin
Topic Starter
Berichten: 11

nieuwe haag buren

#1 , 08 dec 2019 16:48

Mijn buur beslist de oude haag te verwijderen en een nieuwe te plaatsen. Tot zover geen probleem. De nieuwe haag wordt in de voortuin ook weer twee meter hoog, te zien aan de palen en draad die de haag moeten leiden. In de winter leidt dit tot véél minder licht in mijn living. Eerlijk gezegd, de vorige haag was ook twee meter hoog maar die groei is zodanig gebeurd dat het voor mij niet echt opviel. Ik was toen ook veel op de baan en ben nu gepensioneerd en meestal thuis.
Nu zegt het stedelijk reglement dat in de voortuin de gesloten afsluitingen niet hoger dan 1 meter mogen zijn. Ik heb er hem op aangesproken via mail, (we spreken mekaar niet en hij spreekt ook niet met de hele straat ..) en kreeg gewoon een droge mail terug dat hij wel doet wat hij wil en als ik nog een mail stuur zou hij de officiële instanties inschakelen ... Even tevoren was er ook nog discussie betreffende een camera die hij richt op mijn keuken en terras. Ik heb dan de politie gestuurd die vaststelde dat hij maar filmt "tot aan den draad". Niks aan te doen zo blijkt maar de frustratie groeit niettegenstaande.
Een moeilijk mens dus. Wat zou ik nu best doen? Heb ook geen zin in kosten maken maar wil wel een snelle deugdelijke oplossing.
Met dank voor juiste adviezen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 dec 2019 17:39

Je kan gewoon naar de bouwdienst van de gemeente stappen en dat aankaarten. Kost niets
Staat die hoog 100 % op zijn grondstuk ttz 50 cm van de scheidingslijn? Of is ze gemeenschappelijk. In dat laatste geval hij jij medezeggenschap?

Muffin
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 12 dec 2019 20:08

Je kan gewoon naar de bouwdienst van de gemeente stappen en dat aankaarten. Kost niets
Staat die hoog 100 % op zijn grondstuk ttz 50 cm van de scheidingslijn? Of is ze gemeenschappelijk. In dat laatste geval hij jij medezeggenschap?
Ze staat volledig op zijn eigendom, 50cm van de gemeenschappelijke afsluiting die 1,25m hoog is. Nu komt die haag nog niet zo hoog, ergens 1,4m maar te zien aan de palen en leidraden wordt die 2m hoog. Dank voor je antwoord Mava.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”