Hallo iedereen,
ik heb een goede huurder, alleen is hij onbereikbaar.
Laat mij even verduidelijken. Mijn huurder is Spaanstalig, en spreekt jammer genoeg geen Nederlands of Engels. Ik wil graag nieuw schrijnwerk laten plaatsen in het appartement, en hiervoor moet de aannemer nog even ter plaatse komen voor een definitieve opmeting, en nadien uiteraard voor de plaatsing zelf. Ook wil ik graag een paar rookmelders gaan plaatsen, conform de nieuwe wetgeving.
Ik wil hiervoor graag een paar data afspreken met mijn huurder, maat het lukt me niet hem te bereiken. Ik heb reeds een aantal brieven geschreven, ook om hem op de hoogte te houden van zaken die in de algemene vergadering etc worden afgesproken. Ik heb in die brieven al regelmatig gevraagd om mij een emailadres te bezorgen waarop ik hem kan bereiken, zodanig dat ik bv via google translate en email kan communiceren met hem. Ik heb een GSM-nummer, waarop hij niet antwoordt (zou ook moeilijk zijn aangezien ik geen Spaans spreek); ik heb hem hierop reeds een aantal SMS'en verstuurd (ook in het Spaans) met opnieuw de vraag om een emailadres te bezorgen, of tenminste te antwoorden op de SMS'en en een afspraak te maken omtrent de opmeting. Tot op heden allemaal zonder resultaat, wat enorm frustrerend is voor mij. Ik wil snel vooruit gaan met het nieuwe schrijnwerk (en de rookmelders), en ik vind het erg vervelend om genegeerd te worden. Los van dit alles, wil ik ook graag mijn appartement nog eens bekijken (liefst na de plaatsing van het nieuwe schrijnwerk).
Ik wil ook niet via brieven blijven communiceren (kost papier, kost postzegels, traagheid, ..), wil mijn huurder graag op de hoogte houden van alle afspraken, en wil gewoon een vlotte communicatie en manier van afspreken.
Wat zouden de experts mij in dit geval aanraden?
Alvast dank voor de info,
Vriendelijke groet
Gert