onderaannemingsovereenkomst vernieuwen?

UlrichP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onderaannemingsovereenkomst vernieuwen?

#1 , 14 nov 2019 13:32

Als zelfstandige heb ik een onderaannemingsovereenkomst ondertekend met een eenmanszaak.
Deze eenmanszaak heeft beslist om van rechtsvorm te veranderen en wordt een BV. (incl. nieuw ondernemingsnummer).

Dit bedrijf wilt me nu een nieuw onderaannemingsovereenkomst voorschotelen met aangepaste clausules waarin ik me niet kan vinden (bv. concurrentiebeding van 2 jaar, e.d.)
1- kan mijn oude overeenkomst niet behouden worden (eventueel met schriftelijk akkoord van beide partijen) of komt deze automatisch te vervallen door verandering van rechtsvorm en ondernemingsnummer?
2- indien mijn oude overeenkomst niet behouden kan worden, ben ik dan verplicht een nieuwe te ondertekenen? Ook al staat er in mijn oude overeenkomst een clausule als ik binnen de 2 jaar de samenwerking beëindig een schadevergoeding moet betalen?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2019 15:48

Als er een nieuw ondernemingsnummer is dan is dit een volledige nieuwe firma die niks met de vorige te zien heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”