Verkeersboete

Hams2100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete

#1 , 13 nov 2019 12:46

Hallo,

Ik ben onlangs mijn vriendin ophalen geweest uit het ziekenhuis.
Onderweg naar huis heb ik blijkbaar een paar overtredingen begaan.

1- Inhalen over een volle lijn
2- sneller gereden dan het regelmatig verkeer ( er staat wel niet hoeveel en hoe snel, kunnen ze dit bewijzen)
3- geen richtingsaanwijzer gegeven bij het manoeuvre

Mijn vraag is nu wat kan ik verwachten? Zou ik een minnelijke schikking kunnen aanvragen wat zeer voordelig voor me zou zijn!

Ik ben me verder zeker dat ik niet over het snelheidslimiet ben gegaan (andere bestuurders waren gewoon veel te traag)

Er staat ook niet bij wie die fouten heeft vastgesteld?

Alvast bedankt voor de reacties en hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 13 nov 2019 15:58

En wat was de maximum snelheid aldaar?
PV al ontvangen of tegengehouden???
Bij al ontvangen staan de artikels er toch op?

Issued
Berichten: 1227

#3 , 13 nov 2019 18:55

1 is een derde graads overtreding
2 is een tweede graads overtreding
3 is een eerste graads

Kans op een minnelijke schikking oftewel voorkomen is 50/50 denk ik. Afhankelijk van welk gerechtelijk arrondissement.

De uitspraak "ik reed niet te snel. De rest reed te traag." Is een topper, ik zou wel ten stelligste afraden deze te herhalen indien u dient voor te komen. Daar kan een rechter zich behoorlijk aan ergeren. Dit artikel zal 10.1 wel zijn oftewel onaangepast rijGEDRAG. Dit verwijst dus niet enkel naar uw snelheid maar naar uw rijstijl (sportief?).

Als die drie artikels allemaal zijn weerhouden voor 1 rijbeweging (uw inhalen) dan kan u éénheid van opzet proberen te argumenteren.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 13 nov 2019 23:08

2- sneller gereden dan het regelmatig verkeer ( er staat wel niet hoeveel en hoe snel, kunnen ze dit bewijzen)
Ik ben me verder zeker dat ik niet over het snelheidslimiet ben gegaan (andere bestuurders waren gewoon veel te traag)
In tegenstelling tot wat anderen hier beweren, is dit zeer zeker wél een valabel argument als er verder geen beschrijving van de onaangepastheid van de snelheid in PV staat.

Wat in PV staat, maar ook wat er niet in staat, zijn cruciaal voor uw verdediging als u gedagvaard wordt.

Waarom reed de rest traag :?:
(en staat dat in PV ?)

Mijn vraag is nu wat kan ik verwachten? Zou ik een minnelijke schikking kunnen aanvragen wat zeer voordelig voor me zou zijn!
Parket is geen radioprogramma ...
U kan geen minnelijke schikking aanvragen

Parket beslist wat er gebeurt
Kan MS zijn, of dagvaarding ...

Er staat ook niet bij wie die fouten heeft vastgesteld?
Dat hoort er in te staan ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”