Fulltime ouderschapsverlof bij 50/50 Co-ouderschap - Herberekenen alimentatie

T_B
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Fulltime ouderschapsverlof bij 50/50 Co-ouderschap - Herberekenen alimentatie

#1 , 05 nov 2019 16:11

Beste Allen,

Mijn vriendin en haar ex-partner hebben een regeling van co-ouderschap (50-50). Haar ex-partner heeft ineens laten weten dat hij 8 maand fulltime ouderschapsverlof wil opnemen, (wat natuurlijk zijn goed recht is.)
Maar hij wil de alimentatie ook laten herberekenen op basis van zijn fulltime ouderschapsverlof (dus ipv nettoloon als C.O.O. > 4000€ naar een RVA premie). Dit is natuurlijk een enorm verschil.

Zijn eis lijkt me niet correct om volgende redenen:
a- De kinderen niet voltijds maar 50/50 bij hem verblijven
b- Het een eigen keuze is om Voltijds onderbreking te nemen terwijl hij echter maar 1 week op 2 dit nodig heeft voor de kinderen.
c- Het slechts over een tijdelijke aanpassing gaat waarvoor hij zelf volledig kiest( dus niet door ziekte of ontslag)

Kan iemand me zeggen of mijn redenering klopt ?

Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 10 dec 2019 20:35

Zie nu pas deze Topic.
Het feit dat hij een andere regeling wil is zijn zaak.
Er is een vonnis en indien partijen niet samen een akkoord hebben blijft dat de te volgen regel dus mijn bescheiden mening dient alimentatie betaamd te worden.
Zoals u zelf schreef ..de 50/50 regeling blijft bestaan dus t.o.v. andere partner veranderd er niets.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”