nieuwe eigenaars weigeren uitgaande plaatsbeschrijving te maken

Luc83B
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nieuwe eigenaars weigeren uitgaande plaatsbeschrijving te maken

#1 , 04 nov 2019 22:55

De acte van het appartement werd getekend op hetzelfde moment dat ik uit het appartement vertrok, waardoor de nieuwe eigenaar geen uitgaande plaatsbeschrijving wilt maken of regelen.

Het immo kantoor stuur alleen de informatie over de ingaande plaatsbeschrijving + waarborg (het immo kantoor had zelfs geen idee in welke bank de waarborg zat, deze is teruggevonden nadat ik deze informatie telefonisch doorgaf).
Het immo kantoor wil ook geen uitgaande plaatsbeschrijving aanmaken.
De voorgaande eigenaar wilt niks mee te maken hebben.

Onder druk van de nieuwe eigenaars heb ik ondertussen de sleutels afgegeven... dit voor het opslagtermijn in te korten.

mijn vragen zijn:
wie of wat kan er zorgen voor een uitgaande plaatsbeschrijving (ander immo kantoor?)
vanaf welk mocht ik de sleutels afgeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 nov 2019 09:19

Je had de sleutels nooit mogen afgeven Nu heb je geen enkel drukkingsmiddel meer, en kan de nieuwe eigenaar al huurders toelaten tot de woning. Indien oude verhuurder niets wil vrijgeven zal je naar de VR moeten voor de vrijgave van de huurwaarborg
Dit is nu iets dat je jezelf hebt aangedaan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 nov 2019 12:06

Wat is het probleem nu eigenlijk ?

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 nov 2019 15:57

geen uittredende plaatsbeschrijving is eigenlijk geen probleem, wellicht doelt TS hier op het al dan niet vrijgeven van de huurwaarborg?

Terug naar “Huren”