Energie factuur appartement

Jonas98
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Energie factuur appartement

#1 , 02 nov 2019 20:15

Geachte,

Ik heb een vraagje, ik weet niet dat ik op de juiste website ben om dit vraag te stellen maar: Mag een syndicus energie door verkopen aan hogere prijs?

Ik ben vorige maand verhuisd naar mijn nieuwe appartement, Ik heb onlangs een energie factuur ontvangen van de syndicus, ik was verbaasd over het bedrag die ik moet betalen, die bedrag kan ik gelijk stellen aan mijn jaarfactuur van mijn vorige appartement...

* 1 kubiek koud water aan 12,2368 euro
* 1 kubiek warm water aan 18 euro
* 1 kwh dag tarief aan 0,68125‬ euro
* 1 kwh nacht tarief aan 0.30 euro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 02 nov 2019 20:37

Syndicus mag geen winst maken op EGW tenzij anders overeengekomen. Wat staat er in je contract qua afrekening EGW, In de warmwaterprijs zitten natuurlijk de verwarmingskosten.

Is er dan voor electriciteit één teller en privatieve subtellers? Ws ook voor koud- en warm water (wat gebruikelijker is)

Hoe wordt er verwarmd?

Jonas98
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2019 23:31

Geachte Sirkii,

Er is niets vermeld op het contract qua prijzen of enige informatie voor elektriciteit, gas, of water... Ik ging maandelijks een factuur krijgen voor de betaling van de EGW,... ik heb zelf geen contract of domicilie, ik heb dit gehuurd als 2'de verblijf en enkel een papier getekend dat ik hier woon tot dit datum...

ik weet niet of die van mij subtellers zijn maar Ik heb zelf 3 tellers, dus die zijn privé voor mijn eigen appartement maar alle tellers bevinden zich op 2 kamers waar volstaat met tellers...,: *Warm water, Koud water, en elektriciteit (Dag en Nacht).

*er wordt verwarmd met elektriciteit


Volgens de gegevens die ik heb van de leverancier is
* koud water aan +-9,4671
* elektriciteit dag tarief: +-0,37 euro/kWh
* elektriciteit nacht tarief 0,30 euro/kWh


ik heb echt niets gebruikt dan een lamp van 28 W, mijn laptop en badkamer... een paar keren (factuur van 55.55 euro), welke factuur ga ik krijgen als ik 1 week ga wonen.....

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 03 nov 2019 08:59

Dit klinkt als een vakantiepark waarbij de beheerder de EGW afrekent aan tarieven zoals hij gepubliceerd heeft,,,

Jonas98
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 nov 2019 12:03

Geachte,

Het is van een privé eigenaar waar hij de appartement gegeven is aan een immo kantoor. En deze immo kantoor verhuurt de appartement als 2de verblijfplaats. Appartement heeft zeezicht. Het zal idd over vakantie appartement gaan.

Maar ja, lesje geleerd... het is altijd iets met die 2'de verblijfplaatsen....

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 03 nov 2019 16:12

Wat voor soort huurovereenkomst heb je? Korte duur, of lange duur. Ben je er gedomicilieerd?

Jonas98
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 nov 2019 15:46

geachte mava,

korte duur, en nee ben niet gedomicilieerd

Terug naar “Huren”