vocht in huis

moensyl
Topic Starter
Berichten: 5

vocht in huis

#1 , 29 okt 2019 09:39

Hallo,

Onlangs stelde ik een lek vast in de aansluiting van ons huis met onze gebuur. Dit bleek afkomstig te zijn van gescheurde, of zelfs niet meer aanwezige loodslabben, waarschijnlijk te wijten aan weersomstandigheden. (onze buur heeft zijn huis tegen het onze gebouwd en heeft ook hoger gebouwd) zodanig dat als het regen, het water via zijn muur bij ons binnenkomt (bij gebrek aan die loodslabben). Ik heb al enkele malen hem hierover aangesproken en onlangs zelfs een brief in zijn bus gestopt om hem hierop te wijzen(heel beleefd en vriendelijk). Op dit alles komt geen enkele reactie. Wat zou eventueel een volgende stap kunnen zijn en wat zijn mijn rechten hierin?
Mvg, Sylvain

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 29 okt 2019 09:46

U hebt dus last en/of schade door dat lek, en het lek is aan de buur te wijten.

Gezien hij blijkbaar niet snel zal reageren, kan u zelf de schade aan uw brandverzekering aangeven, en die zullen dan hoogstwaarschijnlijk contact opnemen met de buur, om de schade die zij betaalden te recupereren. En zij kunnen effectief aandringen en zo, zonder dat u er last van hoeft te hebben,

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”