Vergeten bouwland

Theo Wouters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vergeten bouwland

#1 , 25 okt 2019 18:47

Hallo
Via een brief , van de vlaamse overheid dienst erfbelasting , heb ik vernomen dat mijn vader zaliger op het kadaster nog altijd als eigenaar staat beschreven van een stuk bouwland en ik bij aangifte voor de erfbelasting dit niet vermeld hebt ..
Nu , ikzelf vindt daar niks meer van terug in vader zaliger zijn papieren , alleen bij de schenking van zijn woonst in 2016 staat er bij een uittreksel van het kadasteren op de notaris papieren iets van vermeld en is er bij geschreven VERKOCHT ?
Nu is mijn vraag kan dit op de een of andere manier nog nagetrokken worden wat er ooit gebeurd is met dit perceel ??
Ik ben ter plaatse gaan kijken en volgens mij is dit een vergten stukje van een 60 Ca, het is nu een reepje waar asfalt ligt en gebruikt wordt als parkeerplaats , de hoogbejaarde eigenaars van de aangrenzende panden hebben ook geen enkel idee en zij wonen er al van eind jaren 60
Nu ,nog zij nog ik, hebben baat bij dit lapje grond
Nu is de vraag wat doen ik daar mee , vraag ik gewoon aan de erfbelasting wat me dit gaat kosten ?
eerlijk gezegd ben ik dit lapje eerder kwijt dan rijk

Wat te doen aub ??


Mvg Theo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 okt 2019 20:48

Nu is de vraag wat doen ik daar mee , vraag ik gewoon aan de erfbelasting wat me dit gaat kosten ?
https://belastingen.vlaanderen.be/EB_be ... ng-verzuim

Kijk eens in uw MyMinFin
Daar staat in van welke eigendommen u eigenaar bent .

Je kan zelf al eens zoeken, zal goedkoper zijn
Of notaris contacteren, vragen uit te zoeken of u idd eigenaar bent of niet, en waarom dat niet in aangifte staat als die via notaris ging ...


Jij (of notaris) gaat aan VlaBel moeten doorgeven dat je niet wist, en zelfs nog niet eens zeker weet, dat je eigenaar van dat perceel bent.
Staat er een antwoordtermijn in ?

eerlijk gezegd ben ik dit lapje eerder kwijt dan rijk
Enig idee wie het asfalt heeft laten leggen ?
Ligt er ook asfalt op een deel van een ander, aangrenzend perceel ? of alleen "jouw" stukje ?
Kan ook al aanwijzing geven.

Wie het strookje gebruikt ?


Als het (nog) niet in MyMinFin staat:

Via https://www.geopunt.be
Kaart :arrow: Kaarten en plaatsen :arrow: Basiskaarten, Luchtfoto en adres :arrow: Basiskaarten :arrow: GRB Administratief perceel grond

en dan inzoomen tot je perceelgrenzen ziet verschijnen

daar kan je op een perceel klikken (ver genoeg inzoomen, en goed binnen perceel klikken)
dan krijg je een pop-up venster met een paar linkjes (even wachten)

met GRB - ADP - administratief perceel grens
kan je zien hoe groot het is (en weet je dat je het juiste hebt)

"Kadastrale informatie over de aangeklikte locatie"
met die kadaster perceels info kan je bij kadaster ook eigenaar opvragen


kan online ook via
http://ccff02.minfin.fgov.be/cadgisweb/?local=nl_BE
uittreksel opvragen is 1 van de icoontjes midden bovenaan -> inloggen, aanvragen (betalend)

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 03 nov 2019 11:46

En al gekeken / geweten??

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 03 nov 2019 19:42

Moest ge geen onroerende voorheffing betalen op dat grootgrondbezit?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Milieurecht”