salariswagen

delicaat
Topic Starter
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

salariswagen

#1 , 20 okt 2019 11:38

Ik heb recht op een bedrijfswagen.
Maar ik begrijp iets niet goed.
Wat is de betekenis van de "restwaarde" die in het contract wordt vermeld.
Als ik voor merk A kies is restwaarde nul EUR.
Als ik voor merk B kies is restwaarde 10 000 EUR.
Wat is de betekenis en het gevolg van die restwaarde bij afloop van het leasecontract?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 20 okt 2019 12:21

Dat is het bedrag dat de leasemaatschappij verwacht te kunnen krijgen bij verkoop na afloop van het leasecontract. Wagen A zal dus niet goed verkoopbaar zijn en wagen B wel. Wagen A zal dus ook goedkoper zijn dn wagen B bij hetzelfde leasebedrag.

Kijk bij uw keuze ook,naar de grootte van uw Voordeel Alle Aard. Dit hangt af van de CO2 uitstoot en de cataloguswaarde.

delicaat
Topic Starter
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2019 12:41

Ik ben argwanend voor wat er gebeurt indien de wagen bij het eind van het contract de vooropgestelde restwaarde niet meer haalt, hetzij wegens gedaalde commerciële waarde of teveel gebruiksslijtage: wie moet dan het verschil bijpassen?
De wagen zou omnium verzekerd zijn, wat is dan nog het mogelijke risico dat ik loop om toch nog schadekosten aangerekend te krijgen? Ik denk aan oppervlakkige krasjes, slijtage stof zetels, putjes in voorruit, schade steenslag aan bumper, enz...?

Ik ben wat terughoudend omdat ik "verhalen" heb gehoord van mensen die op einde lease tot 10 000 EUR aangerekend kregen voor dat soort zaken.

Reclame

Jo23
Berichten: 382
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2019 15:13

Lease firma's proberen altijd krassen en minieme gebruiksschade te laten betalen op het einde van het lease contract. Ik heb vrienden die al jaren rijden met lease wagens en me vertelden dat ze gemiddeld 750 euro aangerekend kregen bij het einde van hun lease contract. Veel lease firma's vinden altijd wel een aantal kleine schades (krassen, steenslag, gebruiksschade...) en rekenen hiervoor een extra vergoeding aan bij het inleveren van de wagen.
Een beetje zoals verzekeringen ook vaak na een ongeval in recht toch niet de volledige herstelling willen vergoeden. Ook in die sector is dat schering en inslag.

Terug naar “Andere”