Relatiebreuk - Stiefvader bedreigt mijn moeder met financiën

Anoniem1510
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Relatiebreuk - Stiefvader bedreigt mijn moeder met financiën

#1 , 14 okt 2019 12:31

Het geschil betreft de slechte, bijna agressieve relatie tussen mijn moeder en mijn stiefvader.

De zaak is als volgt, ik (22-jarige student) woon samen met mijn moeder en mijn stiefvader te Wevelgem in België. De relatie tussen mijn moeder en mijn stiefvader loopt al een geruime tijd op de klippen. Als er over wordt gesproken begint mijn stiefvader al snel te roepen en is er geen doen meer aan, hij is nogal verbaal agressief om het lichtjes te verwoorden. Mijn moeder wil de relatie dan ook eindigen maar de man heeft zijn domicilie in ons huis waardoor we vrezen dat dat nogal moeilijk kan worden. Ze zijn niet getrouwd en het huis is van mijn moeder. Als mijn moeder het hem verteld dat ze geen doen meer ziet aan hun relatie dan begint hij te dreigen dat hij een hoop geld terug wil wat mijn moeder niet kan, hij weet dit ook zeer goed dat zij dit niet kan en forceert haar dus op die manier om bij hem te blijven. Om een voorbeeld te geven is de oprit van het huis vernieuwd geweest, mijn moeder wou/vroeg dit niet aan hem om te doen maar hij stond erop. En nu als de ruzies boven komen dreigt hij dat hij al dat geld voor de oprit bijvoorbeeld gaat terug eisen via een advocaat.

Mijn vraag is eigenlijk: kan hij dit terug eisen via een advocaat? Kunnen we hem het huis uit krijgen zonder dat hij mijn moeder financieel kapot maakt? Hoe kunnen we hem uit ons huis krijgen zonder dat hij daar een stok voor kan steken, ik vrees namelijk dat als het hem teveel wordt hij mijn moeder zou aanvallen. Hij heeft al eerder dingen kapot gemaakt zoals een gat in de deur en mijn moeder's telefoon kapot gegooid, afgelopen avond mocht mijn moeder zelf niet naar haar kamer en blokkeerde hij de weg tijdens de ruzie door de deur naar de gang op slot te doen en de sleutel bij te houden terwijl hij op haar zit te roepen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

< Naam verwijderd - bedenk dat je op open forum post >

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 okt 2019 14:30

Dit valt eerder te klasseren onder intrafamiliaal geweld.
Politie bellen bij fysieke agressie.

Uitzetting is via Vrederechter gezien gedomicilieerd bij uw moeder.

Investeren in andermans huis is geen snuggere investering.
Hij kan terugwillen wat hij wil, maar staat daarbij juridisch zwak zonder enige overeenkomst daarover met je moeder:

https://www.notaris.be/nieuws-pers/deta ... -afspraken

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 okt 2019 16:20

Iets wat hij zelf heeft aangeboden om te doen, kan hij moeilijk terugvorderen. Is eigenlijk een gift/cadeau in ruil voor het onderdak en de "goede" zorgen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 14 okt 2019 21:58

Correct en betaald hij huur of ten minste kost en inwoon ???
Hij zal ook geen huurcontract hebben dus is het een bezetting ten bede.
Is volgens mij ook Intra Familiaal Geweld tgo moeder maar vermoedelijk ook tegenover u.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
Ga zelf al eens praten met de dienst slachtofferzorg of hie die in jullie politiezone ook mag heten.

Uitzetting is via vrederechter maar jullie staan veel sterker als er ook een PV is bij politie en als politie is moeten tussenkomen ter plaatse dus volgende uitbarsting 101 en lijn laten open liggen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”