Bewarend beslag onroerend goed.

Saartjedb.1109
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewarend beslag onroerend goed.

#1 , 09 okt 2019 21:22

Hallo,
Mijn vriend met wie ik samen een woning gekocht heb waarop een hypotheek rust en een eigen inbreng van 100 000 euro via een schenking van mijn ouders (waarvan akte),heeft inmiddels zware gerechtelijke problemen waarvan men een vermogensvoordeel eist van 200 000euro. Bij het vonnis werd duidelijk gezegt dat men onze woning ook kan aanslaan om de gelden van de verkoop te gebruiken om zyn staatsschuld aftelossen. Ik weet dat de hypotheekbewaarder altijd eerst zijn centen terug krijgt. Maar de rest van het geld komt mij toe.. Aangezien dit geleden is in de akte bij de notaris. Of gaat men mijn schenking gebruiken om zijn schuld aftelossen? Dit zou een ramp zijn, welke stappen kan ik hiertegen ondernemen. Ik mag de woning niet eens verkopen aangezien er bewarend beslag op ligt. Dank voor uw antwoord

S.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2019 00:35

Wat is de verhouding in eigendom van het onroerend goed? Hoeveel is het waard en wat bedraagt de schuld? Dit laatste staat in het vonnis.

De hypotheek is eigenlijk niet relevant, want hij heeft geen schuld aan de bank maar aan de staat - begrijp ik dat goed?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”