Werken voor ander voordeel dan loon

Jasmien777
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werken voor ander voordeel dan loon

#1 , 08 okt 2019 11:55

Goeiemiddag iedereen,

ik heb een vraag omtrent een (denk ik) speciale situatie:

mijn partner heeft onlangs een vennootschap opgericht. Omdat hij een mooie omzet heeft maar weinig beroepskosten, raadde zijn boekhouder hem aan een afzonderlijke vennootschap op te richten waarin hij investeert in vastgoed om zijn belastbare basis te doen dalen.

Ons plan zou zijn een opbrengsteneigendom te laten bouwen bestaande uit 4 appartementen: 2 voor zijn vennootschap (1 beroepsmatig gebruik en 1 voor privé verhuur) en 2 voor mij privé om te verhuren.

Mijn partner heeft een verlengd boekjaar dat loopt tot eind 2020. Hij zou dit boekjaar eventueel al de grond aankopen.

We zijn aan het brainstormen over manieren om de situatie financieel te optimaliseren voor beide partijen (maar wettelijk in orde uiteraard).
Ik zou binnen enige tijd parttime in zijn vennootschap werken voor de administratieve en personeelszaken.
Is het wettelijk toegelaten dat ik niet werk voor loon maar voor mijn deel van de grond bijvoorbeeld?

Alvast bedankt.

Groeten, Jasmien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2019 12:26

Ik weet niet of de rsz dit zal aanvaarden, daar je daar geen rsz zal op betalen, enkel belastingen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”