Interim weekcontract

Justicepol
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Interim weekcontract

#1 , 10 sep 2019 20:06

mijn vriendin zit met het volgende:
Ze had een interim weekcontract tot en met 6/9/2019. Ze heeft deze uitgedaan en maandag (9/9/2019)geen nieuw contract ontvangen van interim tot haar grote verbazing.
Ze heeft maandagmiddag (9/9/2019) een mail gestuurd naar het interimkantoor en die laatste antwoordde dat contract onderweg was en ze deze zelfs 5min. voor aanvang shift kon ontvangen.
Haar shift startte maandagavond in principe om 22.30u maar omdat ze 30min voor aanvang shift nog steeds geen contract had ontvangen, heeft ze terug een mail gestuurd naar het interimkantoor dat ze geen werkverplaatsing maakt zonder contract en dus niet ging werken. Ze vroeg ook nog waar ze de werkkledij moest inleveren.
Dinsdag (10/9/2019): omdat ze nog geen antwoord had ontvangen van het interimkantoor, heeft ze hen terug gemaild met vraag waar ze de werkkledij moest inleveren.
Toen ze rond 14u nog altijd geen antwoord had ontvangen, heeft ze het kantoor gebeld maar na 12min muziek voor optie gekozen om teruggebeld te worden.
Nadien heeft ze firma gebeld waar ze was tewerkgesteld. Reageerden niet verbaasd dat ze geen contract had ontvangen maar vonden dat het interimkantoor op zijn minst haar moest antwoorden.
Ondertussen 15u en terug een mail gestuurd naar het interimkantoor, nu met mededeling dat vakbond zal ingeschakeld worden.
Nog geen 5min na de laatste mail, belt interim haar nu plots op met mededeling dat ze wel degelijk een contract was opgeladen maar vermoedelijk niet is doorgekomen vanwege een technische fout, ze gingen het onderzoeken en haar terugbellen. Nog geen 15min later wordt ze teruggebeld dat de fout te wijten was aan het personeelslid van de firma van tewerkstelling die belast is met het goedkeuren van de contracten. Die laatste had haar contract onterecht afgekeurd. Ze gingen het recht zetten. En deze conversatie werd ook nog eens via mail bevestigd door het interimkantoor.
Mijn vriendin reageert onmiddellijk op hun mail met mededeling dat ze het contract niet zal ondertekenen en bedankt alsnog iedereen en stelt hen opnieuw de vraag waar ze de werkkledij moet inleveren.
Geen antwoord... en 2u later een elektronisch contract ontvangen. Nu heeft ze zoals eerder vermeld het contract niet ondertekend en het interimkantoor (en telkens ook de firma CC) dit opnieuw laten weten en opnieuw gevraagd waar ze de werkkledij mag inleveren.

Kan het niet ondertekenen van het contract door mijn vriendin (en dus niet gaan werken), leiden tot het betalen van een schadevergoeding aan het interimkantoor?
Ze moet haar loon van vorige week nog ontvangen, kan het interimkantoor deze eventueel inhouden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2019 21:25

Neen er is geen getekend contract.

Maar als de interim dit meld aan de RVA kan ze eventueel geschorst worden van de werklozen steun,.

Ik schrijf wel KAN dit is nog niet noodzakelijk dat het interim het doet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 11 sep 2019 19:51

Mijn zoon heeft een maand interim vakantiewerk gedaan. Geen enkel contract kreeg hij op tijd. Blijkbaar zijn dit de gangbare praktijken bij interims.

Als hij dan controle zou krijgen voor het contract er is, zou hij beschuldigd kunnen worden van zwartwerk.

Ik vraag me af, hoe interims dit kunnen, en kunnen volhouden. Ik heb daar toen ook telefoons rond gedaan, en werd telkens afgewimpeld met dat ik me geen zorgen hoef te maken, en dat het hun manier van werken is

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2019 20:03

Interims kunnen dit wel oplossen hoor, daar moet je niet van wakker liggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bambipower
Berichten: 1034

#5 , 11 sep 2019 20:08

Het is niet de manier zoals het hoort. Het wordt volgens mij gebruikt en misbruikt om mensen die ziek vallen of iets anders meemaken (bvb ongeval woon werkverkeer), te ontdoen van hun rechten. Op geen enkele manier goed te praten.

Uiteindelijk is het een geautomatiseerd systeem, dat evengoed het nieuwe contract al vrijdag kan versturen ipv op maandagmiddag ( als je al aan het werk moet zijn, en uw gsm niet bij de hand hebt)

Terug naar “Andere”