mijn vriendin zit met het volgende:
Ze had een interim weekcontract tot en met 6/9/2019. Ze heeft deze uitgedaan en maandag (9/9/2019)geen nieuw contract ontvangen van interim tot haar grote verbazing.
Ze heeft maandagmiddag (9/9/2019) een mail gestuurd naar het interimkantoor en die laatste antwoordde dat contract onderweg was en ze deze zelfs 5min. voor aanvang shift kon ontvangen.
Haar shift startte maandagavond in principe om 22.30u maar omdat ze 30min voor aanvang shift nog steeds geen contract had ontvangen, heeft ze terug een mail gestuurd naar het interimkantoor dat ze geen werkverplaatsing maakt zonder contract en dus niet ging werken. Ze vroeg ook nog waar ze de werkkledij moest inleveren.
Dinsdag (10/9/2019): omdat ze nog geen antwoord had ontvangen van het interimkantoor, heeft ze hen terug gemaild met vraag waar ze de werkkledij moest inleveren.
Toen ze rond 14u nog altijd geen antwoord had ontvangen, heeft ze het kantoor gebeld maar na 12min muziek voor optie gekozen om teruggebeld te worden.
Nadien heeft ze firma gebeld waar ze was tewerkgesteld. Reageerden niet verbaasd dat ze geen contract had ontvangen maar vonden dat het interimkantoor op zijn minst haar moest antwoorden.
Ondertussen 15u en terug een mail gestuurd naar het interimkantoor, nu met mededeling dat vakbond zal ingeschakeld worden.
Nog geen 5min na de laatste mail, belt interim haar nu plots op met mededeling dat ze wel degelijk een contract was opgeladen maar vermoedelijk niet is doorgekomen vanwege een technische fout, ze gingen het onderzoeken en haar terugbellen. Nog geen 15min later wordt ze teruggebeld dat de fout te wijten was aan het personeelslid van de firma van tewerkstelling die belast is met het goedkeuren van de contracten. Die laatste had haar contract onterecht afgekeurd. Ze gingen het recht zetten. En deze conversatie werd ook nog eens via mail bevestigd door het interimkantoor.
Mijn vriendin reageert onmiddellijk op hun mail met mededeling dat ze het contract niet zal ondertekenen en bedankt alsnog iedereen en stelt hen opnieuw de vraag waar ze de werkkledij moet inleveren.
Geen antwoord... en 2u later een elektronisch contract ontvangen. Nu heeft ze zoals eerder vermeld het contract niet ondertekend en het interimkantoor (en telkens ook de firma CC) dit opnieuw laten weten en opnieuw gevraagd waar ze de werkkledij mag inleveren.
Kan het niet ondertekenen van het contract door mijn vriendin (en dus niet gaan werken), leiden tot het betalen van een schadevergoeding aan het interimkantoor?
Ze moet haar loon van vorige week nog ontvangen, kan het interimkantoor deze eventueel inhouden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.