samenwonen met vriendin op kot

sigiva
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

samenwonen met vriendin op kot

#1 , 09 sep 2019 17:48

Hallo

ik zou in de loop van volgend jaar gaan samen wonen met mijn vriendin, echter zijn er een paar praktische problemen:
- ik werk al
- zij is student

kunnen wij een kot huren als student? Of deel student deel werkgever? Hoe zit het met domicilië? Want op de meeste koten is dit niet mogelijk. Kunnen we dit ergens anders plaatsen voor mij?

Zijn we op het eind van de rit even goedkoop af als we een studio/appartement huren? Dan hebben we de miserie met domicilie niet.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2019 11:38

samen iets huren op de private huurmarkt zou in ieder geval perfect kunnen. Dan zet jij er jouw domicilie en zij niet.

Een kot huren gaat volgens mij niet lukken als niet-student. Maar dat ben ik niet 100% zeker.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2019 11:41

De cruciale vraag in deze blijft m.i. of de vriend zich op het studentenkot zou kunnen domiciliëren. Ik vrees hiervoor.

Het lijkt me dan ook, zoals door u voorgesteld dat zij een oplossing zoeken op de privémarkt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Huren”