Officiele pensioensdatum

Renobas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Officiele pensioensdatum

#1 , 09 sep 2019 13:32

Hallo,

Ik lees hier op het forum dat de informatie op MyPension wel eens fout kan zijn,
Waar kan ik terecht om voor een verklaring van de correcte ingangsdatum van vervroegd pensioen?

bedankt bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2019 13:57

Indien u uw geboortedatum opgeeft, de jaren tewerkstelling of gelijkgesteld België en buitenland, aard van tewerkstelling, werknemer/zelfstandige/ambtenaar, juiste begindatum en jaren van minstens 104 dagen voltijds als werknemer/ambtenaar of 2 kwartalen zelfstandige met volledige bijdragebetaling, dan kan de juiste ingangsdatum bepaald worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Renobas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2019 14:27

Dag Marcus:
hier mijn gegevens:
geboortedatum 24Jan1958
begonnen werken op 1Aug1980
vanaf dan voltijds in de prive gewerkt
volgens mypension kan ik op 30April2021 op vervroegd pensioen en op 31.01.2023 wettelijk pensioen

mvg

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2019 15:12

U kan inderdaad per 01.05.2021 met rustpensioen, op voorwaarde dat u in 2021 voltijds werkt of gelijkgesteld. Anders schuift het eventueel een of meerdere maanden op in 2021 tot u 104 voltijdse dagen als werknemer of 2 kwartalen als zelfstandige bewijst. Dit is ook een wettelijk pensioen. Indien pensioen ingaat voor 65 jaar, wijzigt het niet meer op 65 jaar. 65 jaar is de wettelijke pensioenleeftijd.
Indien u wacht tot 65 jaar, mag u onbeperkt bijverdienen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Renobas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 sep 2019 15:23

bedankt Marcus

Terug naar “Pensioenen”