info aan werkgever bij pensioen

sbeckers03
Topic Starter
Berichten: 5

info aan werkgever bij pensioen

#1 , 09 sep 2019 11:05

Hallo, op 01.09.2020 kan ik met vervroegd pensioen (60 jaar en 43 dienstjaren).
Breng ik mijn werkgever als volgt (zie hieronder) op de hoogte of dien ik ergens in mijn schrijven melding te maken van "ontslag" ?

Op 03 augustus 2020 word ik 60 jaar en kom ik in aanmerking voor vervroegd pensioen na een loopbaan van 43 jaren.
Mag ik vragen de nodige administratieve maatregelen te nemen betreffende het einde van mijn loopbaan met als officiële ingangsdatum 01.09.2020.


Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2019 11:18

Blijft u verder werken bij deze werkgever, maar beperkt tot de toegelaten grenzen of wenst u te stoppen met werken.

Indien u niet meer verder werkt kan u best vermelden dat u uw activiteit wenst te staken per 01.09.2020 en dit ook in deze zin in uw kennisgeving aan de werkgever te vermelden.

Ingevolge pensioen kan u immers zonder opzeg een einde maken aan uw arbeidsovereenkomst in onderling akkoord.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

sbeckers03
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 09 sep 2019 11:23

Ik stop inderdaad volledig met werken m.i.v. 01.09.2020. Ik zal het dan ook zo verwoorden in mijn brief.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”