rechtsplegingsvergoeding

myralinn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

rechtsplegingsvergoeding

#1 , 09 sep 2019 10:49

Beste,

onlangs heb ik een rechtzaak in beroep gewonnen omtrent de erkenning van mijn dochtertje. De RPV kosten zouden dus voor de verliezende partij (mijn ex-partner) moeten zijn. Hij heeft mij gedagvaard om als vader erkend te worden en heeft dit verloren. Aangezien hij blijkbaar geen financiële middelen heeft om de rechtplegingsvergoeding te betalen, rekent mijn advokaat deze aan mij (de winnende partij) aan. Is dit juridisch in orde? Kan ik weigeren die te betalen? Is er geen schuldbemiddeling voor hem mogelijk?

Deze ex-partner verblijft in de gevangenis voor zedenfeiten. Ik ben één van zijn slachtoffers en zie het echt niet zitten om voor zijn kosten te moeten opdraaien.

bedankt om mijn vraag te behandelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2019 11:13

U moet altijd u advocaat betalen, en daarna pas kan je rechtsplegingsvergoeding krijgen, maar dit is nooit zoveel als je advocaat kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

myralinn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2019 11:18

Ik heb de advokaat al betaald, maar ineens krijg ik nog een rekening bij voor de rpv die mijn ex dus blijkbaar niet kan betalen....

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2019 11:23

Heeft je advocaat zijn staat van kosten en ereloon verminderd met de rechtsplegingsvergoeding?

myralinn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 sep 2019 11:24

dat kan inderdaad het geval zijn geweest. Dat heeft hij niet expliciet vermeld. Ik heb nooit duidelijke facturen gekregen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 sep 2019 11:30

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”