Ex aanklagen voor zichtbare bijwerkingen medische verslaving?

Fedup
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex aanklagen voor zichtbare bijwerkingen medische verslaving?

#1 , 08 sep 2019 20:30

Goedeavond,

Mijn ex partner slikt bij mijn ondervinding al een jaar of 8 zware medicatie zoals spierontspanners, ontstekingsremmers, antidepressiva, meerdere dafalgan 1g per dag etc... Dit voor symptomen van een ziekte waarbij de meningen nogal over verschillen.

Nu de bijwerkingen zoals moodswings en bijhorende ellende worden alleen maar erger.

Nu dacht ik dat na de scheiding alles zou beteren, maar naast openlijke bedreigingen en vandalisme is er ook de drang om ineens bij de ex buren op bezoek te gaan wanneer de dochter bij mij verblijft.

Ze maakt de dochter van 8 ook wijs dat ze een gps tracker horloge moet dragen overal voor het veiligheidsgevoel.

Ook is er nog heibel rond de verlofregeling die maar niet van grond geraakt, omdat dit het enige was dat niet overeengekomen was op de EOT.

Nu ik trek niet graag ten strijde want het kind is daar de dupe van.

Maar ergens anders kan dit niet blijven duren.

Dus concreet kan ik haar bijwerkingen en te lang verbruik van medicatie gebruiken als argument of een onderzoek?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 sep 2019 21:00

Nu dacht ik dat na de scheiding alles zou beteren, maar naast openlijke bedreigingen en vandalisme is er ook de drang om ineens bij de ex buren op bezoek te gaan wanneer de dochter bij mij verblijft.
Dat is belaging, vernielingen, stalking ...

Geef die dingen consequent en telkens zo snel mogelijk aan bij de politie.
Bel ze op terwijl uw ex ter plaatse is ...

Dus concreet kan ik haar bijwerkingen en te lang verbruik van medicatie gebruiken als argument of een onderzoek?
Normaal is dat medicatie op voorschrift toch ?
U kan dat vermelden, dat het mogelijk mee een oorzaak is, maar op zich is zoiets niet strafbaar.

Als u haar arts kent kan u het daar eens aankaarten ...

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 09 sep 2019 11:30

U kan altijd klacht indien voor belaging echter dit heeft geen zin. Het is namelijk toegestaan om op bezoek te gaan bij wie men wil wanneer men wil, uiteraard met toestemming van de tegenpartij.
U heeft namelijk niets te zeggen over het bezoek van uw buren of van de ex partner. Leuk is iets anders maar strafbaar is het niet.

Kan u meer info geven over de vandalisme of de bedreigingen? Werd er reeds klacht ingediend bij de politie hiervoor?
Als u kan aantonen dat de "bezoeken" kwaadwillig" zijn en kaderen in een groter geheel (bedreigingen-vandalisme-etc) kan u misschien uw slag thuishalen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”