Belastingen op een online service die maandelijks bedrag aanrekent bij zijn leden.

stijnskd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Belastingen op een online service die maandelijks bedrag aanrekent bij zijn leden.

#1 , 08 sep 2019 06:38

Hallo iedereen,

Ik en een vriend hebben een maand geleden een
volledig online service opgericht waarbij we informatie aanbieden. Voorlopig is dit voor elk lid helemaal gratis maar binnenkort zouden we een maandelijks bedrag vragen van 15€ omdat we zelf omkosten hiervoor gemaakt hebben (iets van een 500€). Nu vroeg ik me af of wij dit dan moeten aangeven bij de belastingen. Er zouden in het begin 40 leden betalen wat dus neerkomt op 600€ per maand inkomsten. Btw we zijn van België!

Alvast bedankt

Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stijnskd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2019 06:57

We zijn trouwens studenten die beiden bij hun ouders wonen. Studenten aan de KUL

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 sep 2019 09:24

Ik denk dat je daarvoor een ondernemingsnummer moet hebben, en RSZ en BTW nummer

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 08 sep 2019 18:10

Is het de bedoeling om er winst mee te maken, of puur om de kosten te dekken, en alles dat er meer aan geld binnenkomt terug te steken in de onderneming?
Geen winst: VZW, wel winst: BV (veiliger, duurder) of VOF (goedkoop, maar met risico).

Je zal die entiteit dienen op te richten, en dan alles via die entiteit dienen uit te voeren.

Laat je bijstaan door iemand met kennis van zaken (beste is een boekhouder, als je effectief 600 per maand zou binnenkrijgen, kan je deze wel betalen).

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”