Verhuren?

Satara
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuren?

#1 , 07 sep 2019 17:06

Beste,

Wij hebben een appartement gekocht waar mijn schoonouders nu in wonen, zij betalen het hypothecair krediet af van dit appartement rechtstreeks op de rekening van het krediet (dat ook op onze naam staat). Dus technisch gezien wordt er geen huur betaald. Ziet de wet dit als huur? Wij hebben geen huurcontract omdat er geen sprake is van huur in mijn ogen. We zouden dit ook willen vermijden aangezien dit dan geregistreerd moet worden (het is hun hoofdverblijfplaats) en we een brandverzekering als verhuurder zouden moeten nemen. Maar mijn vraag is of dit kan voor de wet?
Wij huren zelf en het appartement is dus 1e eigendom.
Alvast bedankt voor uw antwoord, ik weet niet meer waar ik anders antwoorden moet vinden.

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2019 17:12

Het lijkt of uw schoonouders een appartement hebben gekocht dat op uw naam werd "beschreven". :) :) :)
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 06 okt 2019 20:38

Jullie zijn eigenaar dus staan in voor de verzekering van het pa,d.
ouders kunnen het pand betrekken als een bezetting ten bede. tenzij zij betalen met de melding huur maand mei...

PS ik hoop dat jullie als eigenaars de nodige verzekeringen hebben want tgo derden zijn jullie zo wie zo aansprakelijk. Als huurder of bezetter moeten zij enkel de inhoud (voor hen) en de schade tgo eigenaar betalen is een gewone brandverzekering.

U hebt een rare redenering...bij een pand dat u bij wijze van spreken gaat krijgen....

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 07 okt 2019 08:00

Daar je er zelf niet woont zal je ook het KI in je belastingsaangifte moeten opnemen (rubriek 1106) als jullie het appartement in volle eigendom hebben. Als je enkel de blote eigendom hebt (en je ouders het vruchtgebruik) moet niemand het KI aangeven (gezinswoning voor uw ouders)

Terug naar “Huren”