Ex man (35 jaar ) heeft een relatie met een meisje van 16 jaar

Bezorgde mama2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ex man (35 jaar ) heeft een relatie met een meisje van 16 jaar

#1 , 06 sep 2019 21:44

Hallo,
Hier een bezorgde mama... mijn ex man (35 jaar bijna 36) heeft al 7 maanden een relatie met een meisje van nu 16. Met de nieuwe wetgeving heb ik totaal geen idee of het wettelijk toegelaten is. Ik weet wel dat dit niet het eerste voorval zo is. 4 jaar geleden heeft hij al een relatie gehad met een meisje van 14 jaar er is toen een pv van opgemaakt maar verder tot op heden nog niks van gekomen. Ook staat hij onder pretoriaanse probatie nadat hij in december 2017 zijn eigen broer heeft neergestoken en in mei 2018 hij slagen en verwondingen heeft toegebracht aan minderjarige (zijn eigen zoon).
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje raad kan geven want ik wil mijn kinderen niet meer naar hem laten gaan. Hij heeft hun nu 5 maanden metrust gelaten maar dreigt er nu mee van de kinderen op te eisen volgens de omgangsregeling als ik niet afzie van mijn recht op het terug vragen van de helft van de bijzondere kosten omdat de medicatie die onze dochter krijgt best prijzig is.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 06 sep 2019 23:17

U haalt hier een aantal dingen door elkaar.

De omgangsregeling zoals die op papier staat geld als wet tussen jullie beiden.
Ook als hij de omgangsrecht actueel niet benut is die afspraak niet vervallen.

Wat zijn huidig rekatiegedrag betreft : daar heeft u geen zaken mee.

Als u zeker bent van strafbaar gedrag kan u dat melden aan politie.

Ouders/familie/leerkrachten van mogelijke minderjarige kunnen dat even goed melden.

Eventueel laakbaar relatiegedrag heeft geen impact op zijn vaderschapsrechten zolang een rechter die niet wijzigt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bezorgde mama2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2019 08:33

Mijn vraag is: is dit strafbaar?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2019 11:21

Mevrouw, eer u tot actie over gaat, lees:

https://www.seksualiteit.be/misbruik/so ... aanranding

Hierin vindt u alles over leeftijd, aanranding en verkrachting, strafmaat en hoe te handelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”