Opzegtermijn kinderdagverblijf

Elien45
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn kinderdagverblijf

#1 , 31 aug 2019 22:10

Ik heb op 1 juli 2019 mijn opzeg gedaan in het kinderdagverblijf waar mijn zoontje verblijft. De wettelijke opzegtermijn bedraagt 3 maanden. Dus in principe is dit tot 1 oktober 2019. Omwille van verhuis was niet duidelijk of mijn zoontje na de zomervakantie of na de herfstvakantie zou starten. ( afhankelijk vd werken) ik heb dus ah kinderdagverblijf meegedeeld dat mijn zoontje dan mss als hij 1 september niet zou kunnen starten zou blijven tot na de herfstvakantie. Dit is dus een maand buiten de wettelijke opzeg. De verantwoordelijke liet me weten dat dit dan een extra mogelijkheid was en dat mijn wettelijke opzegtermijn toch dan voorbij is. Nu laat ze mij weten dat ik de hele maand oktober ook nog moet betalen. Is dit correct?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 03 sep 2019 13:24

U hebt gevraagd om een plaatsje vrij te houden tot aan de herfstvakantie, m.a.w. tot eind oktober.
Een plaatsje dat ze niet aan een ander kind konden "verkopen" ...

U hebt zelf gevraagd om af te wijken van de opzegtermijn.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Andere”