Aankoop nieuwbouw zonder wet Breyne

Donderstone
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop nieuwbouw zonder wet Breyne

#1 , 29 aug 2019 13:51

Beste

Ik ben aan het overwegen om een nieuwbouwappartement te kopen. De firma die het project oplevert (http://www.ludodierckx.be/) werkt niet volgens wet breyne. De werken zijn bezig, de ruwbouw staat er. Zelf ben ik ook 2 keer op de werf geweest.

Ze vragen bij de compromis een voorschot van 10%, dat zou dan op de rekening van de notaris worden gestort en de rest bij oplevering.

Kan dit, en welke risico's houdt dit voor mij in?

Met vriendelijke groeten
Dylan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 29 aug 2019 14:20

-------
Laatst gewijzigd door CityBird op 29 aug 2019 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

CityBird
Berichten: 792

#3 , 29 aug 2019 14:23

Hetzelfde risico als de aankoop van een bestaand pand. Dit betekent eenvoudigweg dat de aannemer kapitaalkrachtig genoeg is om dit gebouw te plaatsen zonder voorschotten van de kopers. Die 10% heeft dezelfde functie als bij een bestaand pand, nl dat jij een ernstige koper bent. Je kan wel over dit percentage onderhandelen. Vroeger was 6% gangbaar, 10% is inmiddels de norm. Het verschil is dat jij 6% resp 10% kwijt bent als je jouw verplichting tot aankoop niet kan waarmaken. Verkoper moet dit uiteraard wel accepteren.

Reclame

Terug naar “Kopen”