Beroep aantekenen na 1 jaar & telt berusting SAMENGEVOEGD

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Beroep aantekenen na 1 jaar & telt berusting SAMENGEVOEGD

#1 , 06 jan 2018 18:57

Beide topics samengevoegd - JurecaBE moderator

Hallo allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken....na 2 jaar procederen (met veel stress) is de trage weg die over ons terras loopt, door de rechtbank afgeschaft.
Wij heel blij natuurlijk, tot we gisteren een mail kregen van X waarin hij ons laat weten dat hij in beroep gaat. Kan hij dit doen na 1 jaar?Als ik info opzoek, lees ik overal dat dit binnen de maand moet gebeuren maar hij doet dit nu toch niet zomaar?

Kan iemand hier een antwoord op geven aub?

groeten
Charlot

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 jan 2018 19:00

Is dat vonnis ooit betekend?
Is die weg afgeschaft staat dat zo effectief in het vonnis of moest de overheid bepaalde maatregelen treffen?

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2018 19:05

Beste,

bedankt voor je snelle reactie! Het vonnis betekend..In de uitspraak staat "vrederechter stelt vast dat het bestaan van de weg niet bewezen is"

Reclame

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jan 2018 19:07

Er moesten geen maatregelen getroffen worden..

Blaatpraat
Berichten: 3792

#5 , 06 jan 2018 23:10

Met het vonnis betekenen wilt men zeggen of jij (of je advocaat) het vonnis via een deurwaarder aan de tegenpartij hebt afgegeven.
Is dit gebeurt?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 07 jan 2018 00:09

Welke rechtbank was dat?
Het is immers fout om te denken dat een vonnis of een beschikking steeds moet betekend worden opdat de termijn zou beginnen te lopen voor beroep.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 07 jan 2018 00:16

Blijkt dat trage wegen wel aardig wat resultaten behaald.
Uiteraard zal het de overheid zijn die in de meeste gevallen in de fout gaat.
zelfs dit is te vinden op het net
'Rechter beveelt sloop van huis voor herstel van vergeten wandelpad'
Buurtwegen zijn openbaar of op zijn minst een openbaar karakter.
Bevoegde rechter zal volgens mij de vrederechter zijn.

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jan 2018 16:37

Het was inderdaad een vrederechter..Alle betrokken partijen hebben het vonnis aangetekend thuis ontvangen. En inderdaad de trage wegen zijn erg in tegenwoordig, het is een mooi initiatief maar niet als deze over je terras loopt of door je huis. X doet dit puur uit winstgejag want hij verdient hier miljoenen euro's aan.

Edit webmaster: géén namen van personen in uw bericht aub. Laatste waarschuwing.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jan 2018 17:02

Het was inderdaad een vrederechter..Alle betrokken partijen hebben het vonnis aangetekend thuis ontvangen. En inderdaad de trage wegen zijn erg in tegenwoordig, het is een mooi initiatief maar niet als deze over je terras loopt of door je huis. X. doet dit puur uit winstgejag want hij verdient hier miljoenen euro's aan.

Aangetekend ontvangen is nog geen betekening door een deurwaarder.
Ik denk dat daar je probleem zit
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 jan 2018 19:58

X doet dit puur uit winstgejag want hij verdient hier miljoenen euro's aan.
Hoe weet je dat? Wat heeft hij al ontvangen van wie?

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 07 jan 2018 20:32

Misschien deze tekst eens lezen
https://www.provincieantwerpen.be/aanbo ... wegen.html

Ook op de website van trage wegen staat er een goede uitleg.

Als de overheid nalatig of weigert de regelgeving toe te passen zal men idd. naar de rechter moeten stappen.

Dwangsommen zijn dan dikwijls het enigste wat help om de zaak te te laten vooruitgaan.

Charlot
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 aug 2019 14:19

Wij hebben al jaren geprocedeerd tegen X ivm een trage weg die over ons terras loopt.
We hebben dit 2X voor de rechtbank gewonnen en de stad Aarschot heeft in het vonnis berust.
Nu is er vanaf 1 september een nieuwe wet ivm trage wegen, die in ons nadeel speelt.
X gaat hier uiteraard gretig gebruik van maken...Mijn vraag is.....vervalt de berusting van de Stad bij een nieuwe wet.
Tot nu toe, kan niemand hier antwoord op geven.

groeten
Charlot

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 aug 2019 17:46

Uw vraag is niet duidelijk.
Ik vermoed dat X (MVD?) geprocedeerd heeft tegen U (en de stad Aarschot).
Is er een vonnis in hoger beroep van de rechtbank van eerste aanleg?
Als die X in het ongelijk stelde kan hij enkel nog in cassatie gaan. Heeft X berust? Dat lijkt mij belangrijker te zijn dan de vraag of de stad Aarschot berust heeft.
Een wetswijziging kan geen invloed hebben over iets waarover reeds definitief beslist is.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 25 aug 2019 10:16

Als de X is wie ik denk, heeft die intussen zélf een probleem met een afgesloten trage weg ... over zijn eigen eigendom

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#15 , 25 aug 2019 10:54

Zie ook de andere topics van de TS om een beter zicht te krijgen van het verloop van dit dispuut.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”