Laster en eerroof

Gyselbsa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laster en eerroof

#1 , 21 aug 2019 13:30

Door een lid van de vzw werd onrechtmatig gebruik gemaakt van heel veel e-mailadressen van leden(meer dan 150) om een affiche te verspreiden waarbij het huidig bestuur van de vzw in een heel slecht daglicht gesteld zijn. Er wordt tevens melding gemaakt van “een familie” duidend op mijn man en ik, en onze kinderen . Mijn man is de huidige voorzitter van de vzw.
De affiche werd ook uitgehangen aan het infobord van het domein aan de ingang. We hebben twee getuigen die een persoon het zien doen hebben die we kunnen identificeren.
Dezelfde foto’s werden gebruikt die wij op onze affiche van de jaarlijkse bbq gebruikt hebben bij de uitnodiging van de leden, foto’s die eigendom zijn van de persoon die ze genomen heeft.
Deze actie werd gedaan ‘s morgens vroeg op de dag dat de bbq doorging, met het doel de rust en vrede te verstoren.
Mijn vraag is : kunnen wij uit onze persoonlijke naam klacht indienen, en kunnen wij uit naam van de vzw klacht indienen tegen het gebruik van de e-mailadressen van de leden?
Het e-mailadres vanwaar de mail verstuurd werd is door ons niet te traceren. Ze noemen zich : actiecomité red het domein.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 21 aug 2019 16:27

Het hangt er allemaal vanaf wat de inhoud van de boodschap is. "In een slecht daglicht stellen" is niet altijd strafbaar.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”