Geluidsoverlast van Huurders verhuur-gîte.

MatthiasK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast van Huurders verhuur-gîte.

#1 , 26 jul 2019 22:14

Wij verhuren een gite (een groot vakantiehuis) voor zo'n 40 personen dikwijls voor weekends of midweken.
De laatste tijd hebben we redelijk wat geluidsoverlast na 22 uur van onze huurders en ik zou willen weten wat daar tegen te doen valt. Zelf zijn we niet ter plaatste dus het zijn vooral de buren die de last ondervinden. Dikwijls kunnen we ze telefonisch wel aanmanen tot stilte maar dit lukt jammer genoeg niet altijd...

Aangezien het hier om huren van zeer korte termijnen gaat denk ik niet dat de huurwetgeving hier van toepassing is?

Ik dacht dan eventueel aan de mogelijkheid om een strafbeding in onze overeenkomsten te plaatsen, maar hier ontstaan ook een aantal vragen:
- Kan dit conventioneel bij overeenkomst?
- Indien ja, hoe bepalen we dan de waarde van de "schade" die veroorzaakt wordt?

We zouden dat dan eventueel van de borg kunnen afhouden?

Andere ideeën zijn zeker welkom...
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 26 jul 2019 22:25

overlast kan alleen maar vastgesteld worden als de buren de politie bellen

zolang er geen vaststellingen zijn door politie is er geen "bewijs"

u kan altijd de huurder(s) er op wijzen dat bij overlast van gelijk welke aard de buren gerechtigd zijn om de politie te bellen en dat de eventuele kosten hiervan (boetes etc ) ten last van de huurder(s) zijn

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 03 aug 2019 20:02

Mogelijk wel een borgstelling die verbeurd wordt bij onrechtmatig gebruik - aangegeven in contract.
Best ook eens bij Vlaanderen vakantiewoning navragen als er zo'n vereniging is.

Reclame

Terug naar “Huren”