ontevreden klant;

marina13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontevreden klant;

#1 , 18 jul 2019 20:37

Beste
Eerst en vooral ben ik niet de persoon die zou klagen of iets verteld via via Maar deze vindt ik echt niet kunnen dus vraag ik om jullie mening.
Mijn dochter is gisteren bij de kapper gegaan en had een doel voor ogen warm blond.
Haar haren zelf was toen al blond maar sloeg toch wat veel geel uit.
Gisteren had ze een afspraak om 9u30 en heeft ze daar gezeten tot 15u30. Ik kreeg telefoon van haar en ze vroeg mij om naar de verstuurde foto te kijken ,
Ik dacht van oei ze is terug naar donker gegaan maar dat was de afspraak niet want ze was zodanig nerveus en geschrokken toen ze zelf in de spiegel keek.
Ze durfde dan ook niets te zeggen want volgens 3 van de kapper ploeg was deze het enige dat ze konden doen om volgens hun het kleur te bereiken dat ze wou.bruin maar effectief bruin. Mijn dochter huilde toen wel en ik hoorde dat het echt niet okay was, dus ik kon het niet laten om op dat moment te bellen en te vragen wat er gebeurt is. De reden dat ik belde is omdat ik op dat moment zelf bij de kapper zat en haar deze toonde. Die zei ook van wat hebben ze toch gedaan. Met het kleur dat dit meisje al had kon deze perfect gelukt hebben. Juist wat donker uitgrooie maar dat is haar naturel haar dus maak ni uit. Dus ik belde naar de kapsalon en hij vertelde mij dus dat deze de procedure was en dat Hij ze gewoon wou voorbereiden zodat ze bij het volgende bezoek effectief kan hebben wat ze wou. Hij zei mij dan ook van kijk ze is verwittigd geweest.
Ok ik bel haar terug op en vertel haar dat de kapper mij zei dat ze op de hoogte was. Nee zei ze het enig dat er gezegd geweest is omdat ik zei dat mijn uitgroei rood was terwijl ze bezig waren, ja maar deze ga je straks niet meer hebben.
Ok ik bel terug want klopt niet en dan zeg ik hem vriendelijk van kijk ze vertelde mij betrefd de rode uitgroei maar u hebt haar niets gezegd over bruin. Jawel zegt hij want op het moment dat ik haar vertelde dat het rode wel ging verdwijnen heb ik haar toen ook gezegd je gaat als brunette naar buiten gaan. FOUT VEEL TE LAAT DAN. deze moest bij het begin gemeld worden want het ging gewoon niet doorgaan.voor +-190 euro moet deze kunnen of ben ik mis.
Hij had effectief iets roods opgezet en weten niet waarom. 4 keren is er gevraagd geweest deze ga toch zo niet blijven, nee zeiden ze je hebt het al gevraagd. Ik zou ook panikeren. Tot dat ze dan bruin opgezet hebben. Dan was het voor mijn dochter rampzalig.
220 euro betaald mits een product dat ze erbij heeft gekocht laat on er 30 van doen blijft nog 190 euro das extreem veel.het was zijn plicht om voor hij begon haar te zeggen dat ze bruin ging worden dan ging ze er niet aan begonnen hebben.
Da's al een zware fout. Pas toegeven terwijl je bezig zijt en met 3 ernaar gekeken ja veel kun je niet meer doen e.
Dan krijg ik als antwoord aja ze moest er iets van gezegd hebben toen ze buiten ging. Nee want het was de enige procedure volgens jullie.
Erg erg erg vindt ik deze.
Vandaag dus den 18 juli 2019 ben ik naar daar gegaan om wa meer uitleg maar hij blijft erbij en had mij gisteren aan telefoon ook belachelijk gemaakt.
Heb ook politie gevraagd wat ik kon doen en zij raden me aan om naar de vrederechter te stappen, zo gezegd zo gedaan.
ze vertelde mij dat ik een aangetekend naar hem moest sturen en het kasticket gaan opvragen, ik had echt gehoopt dat mijn dochter met de kaart zou betaald hebben maar was cash, dus geen enkel bewijs en dat is wat hij tegen mij zei in de winkel.
Hoe spijtig het nu ook is kan er niets gedaan worden. Kas ticket wil de kapper niet geven en al verplicht ik hem via via om een te hebben heeft hij mij antwoord dan schrijf ik u eentje van 40 euro want tenslotte weet niemand wat ze betaald e.
Schandalig en zeer dure leerschool. hoe kun je in godsnaam zo zijn das puur diefstal
Tis nu wat is.
Bedankt aan de kapper voor dit alles en hoop dat u de zaak goed draaiend kunt houden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2019 21:13

Out of the topic.

De politie heeft u verwezen naar de vrederechter? En u bent hiermee naar de vrederechter gegaan?

Ik hoop echt dat politie én het vredegerecht zich hiermee niet gaan bezig houden. Dit zijn onverantwoorde kosten op de rug van de maatschappij.

Inderdaad een zeer dure aangelegenheid voor de gemeenschap.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 18 jul 2019 21:44

Is uiteraard geen zaak voor de politie.
Maar advies is correct verzoening bij vrederechter.
Spijtig genoeg vermoedelijk tel. gesprekken en gesprek in winkel niet opgenomen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jul 2019 22:03

Maar behandeld de vrederechter nog wel zaken tussen handelaar en consument ?

Ik dacht dat dit nu ondernemingsrechtbank was !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 18 jul 2019 22:33

Keuze is aan particulier vrederechter - ondernemingsrechtbank of RB eerste aanleg.

Niet de wet maar een tekst
https://www.lovius.be/blog/van-rechtban ... srechtbank

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 jul 2019 08:45

Dus de consument kan kiezen
- Wanneer de eiser een particulier is en de verweerder is een onderneming, zal de particulier kunnen kiezen of deze naar de ondernemingsrechtbank of naar de vrederechter of rechtbank van eerste aanleg zal gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8840

#7 , 19 jul 2019 08:56

Testaankoop contacteren? Zij weten wellicht of er bij de Kappersbond een ombudsman is? Hoe dan ook: als een kleuring bij een professionele kapper te veel afwijkt van de gevraagde tint (om de tint vooraf af te spreken bestaan daar de kleurkaarten voor) , kan een professionele kapper perfect de kleur herstellen. En wel gratis.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#8 , 20 jul 2019 00:54

Keuze is aan particulier vrederechter - ondernemingsrechtbank of RB eerste aanleg.

Niet de wet maar een tekst
https://www.lovius.be/blog/van-rechtban ... srechtbank
Dat is inderdaad zo. Toen ik dit een half jaar geleden verkondigde op het forum, werd ik belachelijk gemaakt en weggezet als gek. (Niet door jullie hoor). Nochtans kunnen bevoegdheden van rechtbanken overlappen en kunnen er meerdere bevoegd zijn.

De hele zaak lijkt me zeer weinig kans te maken, het is woord tegen woord.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Andere”