Busnummer appartement

IanS12
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Busnummer appartement

#1 , 18 jul 2019 12:16

Beste

Vanaf augustus verhuis ik naar een Appartement in Anderlecht.
Deze woonst was vroeger een normaal huis, maar is omgevormd naar twee appartementen.

Nu blijkt dat wij geen busnummers hebben. Onze eigenaar zegt dat dit niet verplicht is, maar ik heb daar zo mijn twijfels over.
Kan iemand mij hierbij verder helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 jul 2019 13:13

Het huis zal gesplitst geweest zijn zonder vergunning ... Je kan dit navragen op de gemeente.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2019 13:41

Als de eigenaar heeft gedaan zoals het hoort, een vergunning aangevraagd voor het opsplitsen van de woning naar twee appartementen, dan heeft hij in zijn vergunning de twee juiste busnummers staan.

Die vergunning ligt normaal vrij ter inzage in het gemeentehuis.

Is er geen vergunning, dan zul je heel duidelijk bij de bevolking moeten aangeven dat het om twee appartementen gaat. Anders staan jullie allemaal op 1 huisnummer en vormen jullie dus ook één gezin, wat nadelig kan zijn qua fiscaliteit of vervangingsinkomen...
Of de gemeente zal willen inschrijven op twee busnummers, dat valt dan nog af te wachten. Wellicht wordt het dan een voorlopige inschrijving en een vlammende brief naar de eigenaar...

Reclame

Terug naar “Huren”