Stress - Adres niet verwijderd bij uiteengaan.

Frustatie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Stress - Adres niet verwijderd bij uiteengaan.

#1 , 09 jul 2019 22:17

Mijn ex haar adres staat nog bij mij, de ambtelijke afschrijving blijft maar aanslepen. Ondertussen gebruikt ze wel het adres van haar huidige partner om te kunnen werken in de stad waar ze nu woont. Haar huidige partner werkt niet en krijgt een uitkering (hoogstwaarschijnlijk wordt daarom het adres niet gewijzigd.) alsook heeft ze veel schulden. Daarom het ik direct de ambtelijke afschrijving in gang gezet. Is dit zomaar allemaal rechtsgeldig? Dit is toch domiciliefraude? Kan ik stappen ondernemen? Ik leef in constante stress, want volgens de politie moet ik ze nog steeds toegang tot de woning geven. Ik wil deze exrelatie kunnen afsluiten en dat is praktisch onmogelijk door deze situatie. Ik heb haar en haar partner ook al zelf gecontacteerd maar word steeds genegeerd tot uiteindelijk ik geblokkeert word en geen contact kan opnemen. Wat zij nog doet maakt mij niet uit, maar ik wil dit kunnen afsluiten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 09 jul 2019 22:28

Normaliter moet als de afschrijving door u bij gemeente is gedaan.
De politie bij u heeft vastgesteld dat ze er geen belangen meer heeft.
De Administratieve Akte van het voorstel van Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit hebben opgestuurd. Dan is het het College B&S die de beslissing moet nemen.
In principe word in het RijksRegister aangegeven dat er een voorstel AACB is - elke gerechtsdeurwaarder kan (mits betaling) het RR raadpleging ( wat ze dikwijls niet doen omdat ze moeten betalen).

In principe moet de politie ook een PV opstellen inzake inbreuk bevolking en betrokkene seinen in ANG. Correctioneel vervolgbaar feit wanbedrijf waar alleen een geldboete op staat.
Betrokkene wordt dan als een niet inwoner beschouwd en bij controle ineens cash betalen.

Op al de post die van haar bij u aankomt stuurt u terug naar afzender met onbekend op dit adres.

Wat ook kan maar is niet altijd sneller is dat u aan politie haar nieuw adres geeft en dan kan politie op die plaats een een Ambtelijke Inschrijving doen. Probleem als dat een andere gemeente / politiezone /arrondissement is kan dat de procedure weken / maanden verlengen.

Frustatie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2019 22:33

Ik kan zelf geen klacht indienen voor domicilefraude? Of voor fraude met uitkeringen? Ik wil geen wraakacties, maar gewoon dat dit afgesloten geraakt.
De politie heeft het adres, alsook haar nieuwe werkplaats, maar er gebeurt niets met deze informatie. Als ze geseind zou staan dan zouden er toch meer moeite achter steken? Dus ik heb zo mijn vermoedens dat dit niet het geval is. (kan hier ook compleet verkeerd in zijn) haar post komt ook toe op haar nieuwe adres, dus moeilijk kan het niet zijn om vast te stellen dat ze daar woonachtig is. Ik heb geprobeerd om als een volwassene met hun te communiceren, maar blijkbaar is dit een spelletje voor hen.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 09 jul 2019 23:02

Het gaat hier niet om een ambtshalve schrapping, maar om een ambtshalve inschrijving gezien haar huidig verblijf bekend is. Ik raad u dan ook aan om terug contact op te nemen met uw gemeentebestuur en deze situatie te bespreken. Als u contact heeft met de gemeente vraag eens wat de oorzaak is dat het adres van uw vriendin nog niet is gewijzigd. Misschien kan u aan de gemeente vragen of zij eventueel kunnen nagaan bij de buurgemeente waarom de adreswijziging van mevrouw nog niet is geregeld, nl. de inschrijving in deze gemeente. U kan natuurlijk ook uw dossier met de burgemeester bespreken na afspraak uiteraard.

Frustatie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2019 23:34

Op de papieren van de dienst bevolking, dus het papier van gezinssamenstelling staat wel bij haar gegevens 'voorstel afvoering van ambstwege' en de datum waarop de wijkagent bij mij is langsgeweest. De gemeente stuurt me steeds van het kastje naar de muur. Via een raadsman haar een brief versturen is dus ook geen optie? Misschien dat de ernst van de situatie hun dan wat duidelijk wordt.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 11 jul 2019 16:13

Het voorstel AACB is al OK.Als zij haar nieuw adres niet wil gaan zeggen moet zij dat weten.
Gemeenten moeten alleen wat vlugger zijn om een Voorstel AACB om te zetten in een AACB.
Want na enkele maanden kan dat idd heel veel problemen geven.
Soms kan het zelfs ineens op eerstvolgend college na 9 maanden taal noch teken.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jul 2019 18:28

Ga naar uw gemeente en vraag of ze een model 6 willen opmaken/ versturen voor de andere gemeente

Mathieu Rutten

#8 , 11 jul 2019 20:32

Als betrokkene de gemeente heeft gecontacteerd en de politie heeft het vertrek gecontesteerd, dan moet de gemeente het mod. 6 reeds verstuurd hebben aan de gemeente van vermoedelijk verblijf. Ik raad betrokkene eerder aan om de dienst burgerzaken van zijn gemeente te vragen of zij al iets meer hebben gehoord van de andere gemeente. Dit lijkt me diplomatischer dan te vragen een mod. 6 te willen opmaken, want dan zou er op neer komen dat de dienst burgerzaken zijn werk niet goed doet. Ik heb deze suggestie reeds gedaan in mijn vorig antwoord.

Frustatie
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 jul 2019 19:16

Bij de gemeente vertellen ze me zo goed als niets, de gemeente waar mevrouw nu woont heeft nog niets van onderzoek verricht. Ik ken haar nieuwe woonplaats, ik ben nog van plan om gewoon zelf verhaal te halen op dit adres en zo nodig zelf de politie te bellen op dat moment. Ondertussen heb ik ook al klacht ingediend bij de RVA, dit spelletje kan zo blijven aanslepen.

Franciscus
Berichten: 38587

#10 , 14 jul 2019 20:37

Ter plaatse verhaal gaan halen en zo nodig politie bellen zal leiden tot een voor u 'iets' minder goed resultaat.
Ga in geen geval naar daar.

Terug naar “Administratief recht”