Hypothercaire lening bij belastingaangifte

Ben654
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Hypothercaire lening bij belastingaangifte

#1 , 12 jun 2019 20:48

Hallo

Ik heb vorig jaar een hypothecaire lening aangegaan voor een projectwoning (formule sleutel op deur). Vorig jaar heb ik al een deel van mijn geleende kapitaal opgenomen.

Bij mijn belastingaangifte krijg ik zoals voorgaande jaren een vereenvoudigde aangifte. Daarop wil ik natuurlijk nu mijn belastingvoordeel van mijn lening bekijken. Bij deze aangifte is hier echter geen sprake van.

Volgens website van minfin moet ik toegang hebben tot een "wizard" en gegevens van mijn leningen (attest 281.61) & levensverzekering (attest 281.62) beschikbaar zijn. Ik zie via documenten enkel attest 281.61 van mijn lening, niks over mijn levensverzekering.

Ik zie dan ook niet hoe ik mijn belastingvoordeel kan controleren. Zie ik iets over het hoofd? Of is de vereenvoudigde aangifte niet van toepassing wanneer ik een lening heb?

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding