breuk na LAT relatie

Veerle65
Topic Starter
Berichten: 3

breuk na LAT relatie

#1 , 04 jun 2019 09:21

Na 15 jaar ben ik door mijn partner aan de deur gezet. Het vervelende is, dat er nog een aantal zaken in het huis staan die mij toebehoren. Ik heb geen sleutel meer, hij heeft het slot veranderd van de voordeur. Ik heb enkel nog een sleutel van een zijpoortje zodat ik enkel nog in de tuin kan waar ook een groot tuinkot staat. Daar wil hij nu alle spullen zetten die nog van mij zijn.
Kledij en dergelijke had hij op die manier al zo buiten gezet met de dreiging van het naar het containerpark te doen als ik het niet binnen de 2 dagen kwam halen. Alles stond in plastieken zakken en wasmanden.
Nu wil ik voorkomen dat hij de andere zaken weer in een vuil kot gaat zetten omdat het deze keer niet om kledij gaat maar om iets waardevollere zaken. Hij antwoordt echter niet op mail en neemt geen telefoon op. Ik wil dat dit op een fatsoenlijke manier opgelost wordt maar hij wil niet meer geconfronteerd worden met mij noch met mijn familie. Kan ik eisen dat er bemiddeld wordt dat mijn persoonlijk gerief op een normale manier wordt overhandigd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 04 jun 2019 12:33

De wet voorziet niets voor het geval dat de LAT gebroken is.
Er was per definitie geen samenwoonst...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 04 jun 2019 12:44

Beste

Er is geen discussie over de teruggave. Dat is het voornaamste.
Aan jou om die goederen dan snel op te halen. Een kort verblijf in een ‘vuil kot’ lijkt me niet echt een groot probleem...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 04 jun 2019 13:27

Ik denk dat het voor mevrouw eerder een gevoelskwestie is en ik kan hier begrip voor opbrengen. Is er soms een persoon die jullie beiden vertrouwen die als tussenpersoon kan fungeren om dat goederen in ontvangst te nemen of praktische afspraken te maken met je vroegere vriend? Veel succes en vooral veel sterkte.

Terug naar “Echtscheiding”