Mensen gebruiken mijn vensterbank als bushalte

Sigi89
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mensen gebruiken mijn vensterbank als bushalte

#1 , 24 mei 2019 12:30

Hallo,

Naast mijn deur is een bushalte waar geen bankje of schaduw voorzien is met als gevolg als de zon schijnt de mensen zonder schaamte voor mijn raam komen staan omdat daar schaduw is. Met het plaatsen van onze nieuwe ramen hebben we deze half laten zandstranden zodat ze al niet meer binne kijken( wat ook zonder schaamte gebeurde).
Als je ze vraagt om beleeft te zijn en op zen minst niet tegen mijn vensterbank te leunen zeggen ze zelf dat het is voor de schaduw wat ik natuurlijk wel begrijp, maar toch..
Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2019 12:31

Eens een aangetekende brief schrijven naar de lijn, zij kunnen dit oplossen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12817

#3 , 24 mei 2019 12:34

Ik heb al er paar vensterbanken aan bushaltes gezien waar enkele kleine pinnen op geplaatst zijn om dit te voorkomen. Geen idee hoe het zit bij aansprakelijkheid, maar efficiënt is het wel.

Reclame

Estagon
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2019 12:34

Zet pinnen zodat ze niet op je vensterbank kunnen zitten.
Misschien niet de leukste oplossing maar wel effectief.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2019 12:46

TS zegt nergens dat ze erop zitten, maar voor haar venster staan in de schaduw .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 mei 2019 12:54

Zet bloembakken voor uw raam. Is nog mooi ook, en goed voor het milieu.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2019 12:55

Maar dan staan ze nog voor het raam !

Langs de andere kant kan je niemand verbieden om stil te staan op de openbaren weg, ook niet als daar een raam is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 24 mei 2019 20:35

In een winkel die ik goed ken loopt de dorpel van de ramen nogal schuin af ...men schuift er letterlijk af. de ramen staan ook nog eens schuin dus boven verder naar buiten dan van onder en dorpel is aflopend naar beneden.
Geeft een mooi zicht.

Een andere winkels heeft kleine piramides op zijn vensterbanken staan.

Maar begin met de Lijn te verwittigen.

johan V
Berichten: 174

#9 , 24 mei 2019 21:53

En bloempotten zouden weleens kunnen op de grond vallen.Heb dit vroeger ook weleens meegemaakt.

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 25 mei 2019 07:00

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 mei 2019 10:17

Het is een dagelijks veel voorkomend verschijnsel. Waar weinig aan te doen is. Indien De Lijn wordt aangeschreven zetten ze misschien een bushokje ( indien plaats ). Maar dan heeft u weer geen lichtinval.
Wettelijk moet iedereen van uw gevel blijven ( dus niet tegen raam of deur leunen of zitten ). Voor uw raam en deur staan mag; behalve bewust binnen gluren.
Pinnen gebruiken zou ik zeer voorzichtig voor zijn ( gezien verantwoordelijkheid voor blessures ).
Maar het voor uw raam en deur staan, denk ik weinig verhaal.
En oppassen als u reageert tegen de buitenstaanders. Morgen vindt u misschien afval en dergelijke in uw brievenbus en vuiligheid op uw dorpel ( uit ondervinding bij goed menende mensen in de buurt ).

Bushaltes vormen een groot probleem; gezien bushaltes een max. afstand van elkaar de reizigers moeten kunnen bedienen. Is een soort gemakzucht van deze maatschappij.

tira00
Berichten: 929

#12 , 25 mei 2019 10:35

Zou een sticker met "u wordt gefilmd" (alleen sticker geen camera) hun niet een beetje afschrikken?
Misschien houden de wachtenden dan wat meer hun "manieren"...

lukasi
Berichten: 1139

#13 , 25 mei 2019 10:49

Zet een bank
zodat mensen niet meer naar binnen gluren, niet meer tegen je gevel leunen en niet meer op de vensterbank zitten.
Plaats die bank daar waar jij het minste hinder van hebt en ze toch de bus kunnen zien komen.
En voor de schaduw, plant een boom.

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 25 mei 2019 21:40

Twee goede voorstellen een 'stevige' geveltuin en een bank naast het raam.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#15 , 26 mei 2019 20:21

Verstoring van uw persoonlijke rust aankaarten, schending privacy, inkijk in de woning, halte een aantal meter laten verplaatsen en raad vragen aan een raadsman mss?

Terug naar “Andere”