compromis tekenen met 'pacte'

JosephineCharlotte
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

compromis tekenen met 'pacte'

#1 , 23 mei 2019 10:54

Goedendag
Ik wens samen met mijn partner een appartement te kopen in Frankrijk. Het is een appartement in een mede-eigenschap dat wordt uitgebaat door een beheerder. bepaalde maanden van het jaar kunnen wij het app gebruiken, andere maanden wordt het verhuurd en krijgen we huurinkomsten (gegarandeerd).
Mijn partner heeft dit besproken met het agentschap dat een compromis heeft opgesteld. Hij had toen een soort belofte tot koop ondertekend (heb ik niet gezien)

Mijn vraag heeft betrekking op de 'koper'. In het voorstel compromis staat er geschreven
l'acquereur
naam adres geboortedatum geboorteplaaats beroep... van mijn partner
celibataire soumis a une Pacte civil de solidarite conclu ainsi avec, mijn naam....

Als ik het goed begrijp zou mijn partner dus eigenaar van het appartement zijn en ik niet?
DIt lijkt me wel een vergissing van het agentschap.

Is het mogelijk dat ik nu vraag om mijn naam als eigenaar toe te voegen aan een compromis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 23 mei 2019 14:27

Wie is bekend met de Franse wetgeving?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

JosephineCharlotte
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2019 15:14

Zou het mogelijk zijn volgens belgische wetgeving om twee personen als eigenaar op een compromis te zetten indien maar een van de twee een belofte heeft getekend?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 23 mei 2019 15:18

Aangezien de compromis na de belofte komt en die vervangt kan dat (in B).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JosephineCharlotte
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2019 15:37

Bedankt !
Nog een vraagje:
Indien ik op een compromis vermeld zou worden als 'wettelijk samenwonend' met mijn partner die als 'koper' wordt vermeld, wat heb ik daar eigenlijk aan? (in B)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 23 mei 2019 15:38

Niet als u geen mede-koper bent.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Kopen”